بانکداری و پرداخت الکترونیک

September 29, 2009
12:52 سه شنبه، 7ام مهرماه 1388
کد خبر: 23304

ریاضی اعلام کرد: دولت دهم به حوزه ICT از پنجره IT نگاه می کند

برخلاف سایر دولت ها دولت دهم از پنجره فناوری اطلاعات به حوزه iCTنگاه می کند اما سایرین از پنجره ارتباطات به این بحث توجه داشتند.
مهندس عبدالمجید ریاضی معاون فناوری اطلاعات د ر گفت و گو با وبسایت خبری سیتنا (متعلق به روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) اظهار داشت: در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چرخش های استراتژیکی به سمت فناوری اطلاعات داشته است.
وی ادامه داد: موضوع فناوری اطلاعات موضوعی حیاتی بوده و در برنامه پنجم به خوبی لحاظ شده است.
ریاضی افزود: تاثیر فناوری اطلاعات در کشور باید ملموس باشد و باید شاخص ها و تحولات آن را در کشور حس کرد.
وی با اشاره به کاهش هزینه ها با گسترش بانکداری الکترونیک در کشور گفت: بانکها به افزایش تعداد شعب نباید ببالند بلکه کاهش تعداد انها و مجازی شدن بانکها مهم است.
ریاضی گفت: بانک مرکزی در همین راستا به دنبال افزایش بانک های مجازی است.
وی افزود: برخی پارامتر ها در شاخص های جهانی وجود دارد که افزایش این شاخص ها چندان تحولی در کشور ایجاد نمی کند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: براساس اعلام ITU شاخص توسعه فناوری اطلاعات در کشور 94/2 است که البته باید به 02/6 برسد.
وی در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: در صنعت فناوری اطلاعات باید صادرات و واردات مشخص باشد و توازن در این بین وجود داشته باشد.
وی در پایان تاکید کرد: دستگاههای دولتی باید دو درصد از بودجه های دولتی خود را صرف گسترش فناوری اطلاعات کنند و دولت پیگیر این قضیه در سازمان ها و ارگانهای وابسته به خود است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.