بانکداری و پرداخت الکترونیک

October 19, 2009
10:08 دوشنبه، 27ام مهرماه 1388
کد خبر: 23664

یک مقام آگاه در کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین: حضور بانک ملت در مخابرات قطعی شد

خریدار بلوک مخابرات از احتمال پرداخت پیش از موعد ثمن نقدی معامله بلوکی خبر داد.


یک منبع آگاه در کنسرسیوم «توسعه اعتماد مبین» در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای اقتصاد گفت: مذاکرات ما با متقاضیان مشارکت در بلوک 50درصد به اضافه یک سهم مخابرات در مراحل پایانی خود قرار دارد، ولی حضور بانک ملت در ترکیب سهامداران مخابرات قطعی شده است. وی در خصوص میزان مشارکت بانک ملت گفت: طی روزهای آینده که مذاکرات نهایی شود هم نام مشارکت‌کنندگان و هم درصد سهامداری آنها را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
این منبع آگاه ادامه داد: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته، برآورد ما این است که بتوانیم ثمن نقدی معامله را زودتر از 18 آبان پرداخت کنیم. این منبع آگاه در پاسخ به اینکه آیا رقبای کنسرسیوم یعنی «پیشگامان کویر یزد» و «مهر اقتصاد ایرانیان» هم در ترکیب سهامداران قرار خواهند داشت یا خیر؟ گفت: همان گونه که پیش‌تر هم اعلام کردیم ما از تمام سرمایه‌گذاران و متقاضیان دعوت به مشارکت کردیم و مذاکراتی با همه رقبا انجام دادیم که هنوز نهایی نشده است.

پیشگامان: کسی از ما دعوت نکرد!
گفته‌های این منبع آگاه در شرایطی مطرح می‌شود که قائم‌مقام مدیرعامل شرکت پیشگامان کویر یزد از مذاکرات و دعوت رسمی خریدار مخابرات اظهار بی‌اطلاعی می‌کند.
«محمدرضا رضایی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: جز اخباری که در رسانه‌ها مطرح شده بود و طی آن خریدار مخابرات علاقه‌مندی خود را به مشارکت ما اعلام کرده بود، تاکنون نامه رسمی برای مذاکره دریافت نکرده‌ایم.
وی در گفت‌وگوی دیگری با «فارس» در پاسخ به این سوال که اگر از سوی خریدار این بلوک پیشنهاد مشارکت به تعاونی پیشگامان یزد شود آیا این شرکت تعاونی حاضر به همکاری خواهد بود یا خیر؟ پاسخ داد: چنانچه در این زمینه رسما پیشنهادی شود باید در اتاق فکر مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهیم تا منافع و مزیت ها و مخاطرات مشارکت تعاونی پیشگامان کویر یزد در بلوک 50‌درصد به علاوه یک سهم مخابرات مشخص و مسجل شود. رضایی‌نژاد خاطرنشان کرد: برای خرید درصدی از سهام مخابرات می‌توانیم از طریق بازار سهام و خرید به قیمت‌های پایین‌تر اقدام کنیم، چرا که مسائل اقتصادی بحث دیگری است که نیاز به بررسی دارد. مدیرعامل شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد افزود: با توجه به برخورداری تجهیزات در 185 شهر کشور، حاضریم در زمینه ADSL و ارتباطات و دیگر موارد با شرکت مخابرات همکاری داشته باشیم.

کنسرسیوم: دعوت کردیم، سندش هم موجود
اما منبع آگاه ما در کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین، نامه دعوت رسمی این خریدار به کنسرسیوم پیشگامان کویر یزد را در اختیار خبرنگار ما قرار داد.
در این نامه که در تاریخ 11مهر ماه و به شماره 88100287 با امضای «محمدرضا مدرس خیابانی»، عضو هیات عامل کنسرسیوم خطاب به «رضایی‌نژاد»، رییس هیات مدیره شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد ارسال شده، آمده است: «کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین در مسیر پیش روی خودآمادگی دارد تا از کلیه ظرفیت‌های موجود در کشور، به ویژه شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد که از بنگاه‌های به نام حوزه فناوری اطلاعات می‌باشد، به هر شکل یاری جسته و حرکت به سوی قله‌های پیشرفت در عرصه ICT کشور را شتاب بخشد.
یک بار دیگر از پیام دلگرم‌کننده و برخاسته از روح حرفه‌ای حاکم بر مدیران آن شرکت سپاسگذاریم و آرزوی توفیق همکاری در این مسیر را داریم.»
از طرفی رونوشت این نامه نیز به 5 سازمان مربوطه شامل «سازمان خصوصی‌سازی»، «بورس اوراق بهادار تهران»، «وزارت تعاون»، «وزارت امور اقتصادی و دارایی» و «شرکت مخابرات» نیز ارسال شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.