بانکداری و پرداخت الکترونیک

November 8, 2009
15:18 یکشنبه، 17ام آبانماه 1388
کد خبر: 24016

بانک ملت به دنبال یک درصد از سهام مخابرات

ICTna.ir – براساس اخبار و شایعات منتشره در بازار بورس اوراق بهادار تهران صبح امروز بانک ملت به دلیل به توافق نرسیدن با کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین برای شراکت در بلوک مدیریتی شرکت مخابرات ایران از بازار خرد اقدام به خرید سهم 200 تومانی نموده است.


براساس اخبار رسیده به خبرنگار ایستنا امروز از 70 میلیون معامله انجام شده در بازار معاملات خرد سهام شرکت مخابرات ایران 47 میلیون برگه سهم نسیب بانک ملت شده است.

همچنین زمزمه های وجود دارد مبنی بر این که بانک ملت قصد خرید یک درصد سهم از بازار خرد شرکت مخابرات ایران را دارد.

از سوی دیگر صبح امروز اعلام شد بانک سینا با خرید 10 درصد از سهام توسعه اعتماد مبین مالکیت 5درصدی سهام مخابرات را به دست آورده است.


به گزارش فارس،کنسرسیوم اعتماد مبین (در قالب سه شرکت سرمایه گذاری اعتماد مبین، شهریار مهستان و گسترش الکترونیک مبین) در حالی 5 مهرماه برنده مزایده بلوک 50 درصد بعلاوه سهم مخابرات به قیمت هر سهم 340 تومان و 9 ریال شد که برای تامین ارزش 8 میلیارد دلاری 22.9 میلیارد سهم مخابرات و پرداخت وجه نقد 20 درصدی به مبلغ 1568 میلیارد تومان ، اقدام به رایزنی با چند مجموعه از جمله سرمایه گذاری های غدیر و تدبیر، بانک ملت، بنیاد مستضعفان و همچنین بانک سینا کرد.
این کنسرسیوم در حالی ظرف روز جاری باید نسبت به پرداخت وجه نقد معامله و ارایه مدارک لازم اقدام کند که آخرین تحرکات این واقعه تاریخی بازار سرمایه و خصوصی سازی حکایت از آن دارد که بانک سینا حاضر به خرید 10درصد از سهام توسعه مبین به ارزش 156 میلیارد تومان شده است و از این طریق مالکیت 5 درصد از سهام بزرگترین شرکت دولتی حاضر در بورس یعنی مخابرات را به دست آورده است.
این در حالی است که سهام بانک سینا طی روز های اخیر با اقبال سهامداران مواجه شده و شاهد صف خرید بیش از 15 میلیون سهمی به قیمت هر سهم 180 تومان شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.