بانکداری و پرداخت الکترونیک

November 25, 2009
14:09 چهارشنبه، 4ام آذرماه 1388
کد خبر: 24341

راهنمای بازدید سریع از الکامپ

منبع: عصرارتباط


همیشه یکی از ناخوشایند‌ترین کارهای ویژه‌نامه الکامپ نوشتن یک راهنمای سریع برای غرفه‌های مدعی است که البته معمولا با دو قسم مشکل رو‌به‌رو می‌شود؛ یکی این که خب نمایشگاه هنوز برگزار نشده و بازدید از غرفه‌های در حال ساخته‌شدن هرچند به برداشت شما از نحوه حضور شرکت‌ها کمک می‌کند ولی در نهایت جایگزین یک فهرست درست و درمان از شرکت‌ها نیست.


مشکل دوم این است که خود ستاد برگزار‌کننده الکامپ هم معمولا تا آخرین دقایق فهرست نهایی را در اختیار ندارد و به این ترتیب پرس‌وجو‌کردن از خود شرکت‌ها هم خیلی دردی از شما دوا نخواهد کرد.


به هر حال این راهنما به لطف همان فهرست دقیقه 90 تهیه شده و هرچند به حکم ناهماهنگی‌هایی که همه ما در الکامپ با آن آشنایی کامل داریم خالی از خطا نیست ولی به شما کمک خواهد کرد که بتوانید بازدید سریع و موثری از نمایشگاه داشته باشید.


البته این را هم بگویم که همین راهنما هم در نهایت با این لطیفه دوستان رو به رو شد که مدت‌هاست می‌شود در یک بازدید همه الکامپ را دید!


تجارتیها


در زمینه تجارت الکترونیکی دو بانک خصوصی پارسیان و سامان صاحب اسم و رسم فراوانی هستند که بدون شک باتوجه به تمرکز این دو بر راه‌حل‌های مجازی می‌توان انتظار داشت علاقه‌مندان این حوزه بتوانند زمینه علاقه خود را در سالن 35 پیدا کنند.


البته در این سالن سایت راهنمای همشهری هم خودنمایی می‌کند که به این ترتیب بالاخره غول تبلیغات ایران پایگاه پرسود خود را به جهان الکترونیکی آورده است.


دولتی‌ها هم در این زمینه حضور درخشانی دارند، مثلا بانک قدیمی ملی در همان سالن غرفه مقبولی دارد و غول تامین هم برای خودش فضایی دست و پا کرده است که بالاخره معلوم نمی‌کند ما با یک شرکت دولتی طرف هستیم یا نه. البته اسم کامل این شرکت هست: مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین که خودش در زمینه پروژه‌های بزرگ دولتی کلی مدعی است.


در سالن 35 یک اسم قدیمی دیگر هم به چشم می‌خورد که بیشتر در بازار شبکه اسمش شنیده شده است تا بازار تجارت الکترونیکی؛ امن افزارگستر شریف.




 حالا که اسم شرکت‌های قدیمی به میان آمد بد نیست یادی هم از پارک علم و فناوری یزد و کانون زبان ایران کنیم که البته برای خود ما هم دلیل حضور دومی در نمایشگاه الکامپ جای سوال دارد که به موقع علت آن را جویا خواهیم شد. فکر می‌کنم شبکه افزار هم در این سالن فرصت مناسبی برای عرض اندام داشته باشد.


در سالن 18 که یک جورهایی ضمیمه کوچک‌تر جمع تجارت الکترونیکی‌هاست هم می‌توانید همکار روزانه ما یعنی روزنامه فناوران را پیدا کنید و شرکت قدیمی و سابقا خبرساز دنا ارمغان هم در همین بخش ساکن شده است.


ارتباطیها


در سالن 31A یا همان طبقه همکف سالن میلاد بدون شک بهین تکنولوژی با لپ‌تاپ‌های فوجیتسو زیمنس جزو شانس‌های اول جلب نگاه به خود است هرچند در همین سالن رقیب سنتی و سال‌های دور و دراز بهین تکنولوژی هم طبق معمول همه سال غرفه گرفته است یعنی نیچلان. پس با این حساب لپ‌تاپ‌های فوجیتسو زیمنس در الکامپ پانزدهم دو نماینده دارند.


کرسی رایانه هم در این سالن با یک غرفه دور و دراز که خیلی شبیه به غرفه سال‌های پیشش است یکی از شانس‌های سخت‌افزاری‌هاست، البته ناگفته نماند که در کنار غرفه این شرکت غرفه عصر ارتباط هم واقع شده که مشغول مشترک‌گیری، قرعه‌کشی برای لپ‌تاپ و یکسری آزمایشات اورکلاکینگ داغ است که در عین حال نمایشگاه ایتا را هم شامل می‌شود.


شرکت تازه‌نام آونگ هم ظاهرا دارد روی رم‌های ADATA کار می‌کند جزو بخت‌های این سالن برای درخشش است. در کنار شرکت قدیمی پرسو می‌توانید سری به غرفه وردسان بزنید که در غیاب غول دی لینک در ایران یعنی ایزی می‌تواند با خیال راحت روی محصولات تخصصی‌اش کار کند؛ به این می‌گویند مزیت‌های یک تجارت خانوادگی.


شرکتی که نام اچ‌پی را در این نمایشگاه به یدک می‌کشد هم شرکت جهان‌گستر است که کم‌کم دارد در این قامت در الکامپ قد می‌کشد. در طبقه بالای همان سالن میلاد ماشین‌های اداری خوزستان نام‌ آشنایی است و احتمالا باز با پروژکتورهای خودش به الکامپ آمده است. اطلس سخنگو هم که از مهمانان قدیمی الکامپ است در همین طبقه جا خوش کرده. شرکت خوش فروش و خوش فروغ میلاد افزار تهران هم با برند مورد علاقه‌اش یعنی شاتل اسمش در همین سالن ثبت شده، ضمن آن‌که غول تولید لوح فشرده یا همان CD در ایران هم که شرکت ریز موج سیستم باشد در صدر فهرست نام‌داران این سالن قرار دارد فقط باید دید آیا بالاخره این غول در قامتی که همیشه از آن انتظار می‌رفته در الکامپ شرکت کرده است یا نه؟ چون معمولا حضورهای قبلی ریز موج سیستم چندان قانع‌کننده نبود.


هیجانانگیزها


بدون شک گل سرسبد سالن 38 مثل تمامی سال‌های اخیر شرکت ایران رهجو است که با به یدک کشیدن نام بزرگ سونی در یک غرفه بزرگ توانسته با آوردن طیف هیجان‌انگیزی از کالاهای این غول ژاپنی یکی از ستاره‌های نمایشگاه باشد البته ایران رهجو امسال هم محصولات دیجیتالی شرکت بازرگانی ایران را به همراه دارد و درعین حال شرکت جوان تهران نیک آوا هم در کنار آن‌ها پروژکتورهایش را نمایش می‌دهد.


اولین حضور الکامپی بازار رضا هم که با مجموعه‌ای از فروشگاه‌هایش آمده و حاشیه هم زیاد به همراه داشته در همین سالن 38 اتفاق می‌افتد که باید از نزدیک نتایج آن را ببینید.


زیگورات، با نوت‌بوک‌های دل از حاضران خوش شانس این سالن است و البته شرکت قدیمی نرم‌افزارهای ضد ویروس امین هم در همان حوالی ساکن شده است.


اگر فکر می‌کنید با دیدن سونی هیجان‌های این سالن به انتها رسیده خوشبختانه در اشتباه هستید چون بزرگ‌ترین غول سخت‌افزاری بازار ایران یعنی مادیران هم با یک غرفه غول‌آسا (در حد و اندازه‌های خودش) و تعداد زیادی محصولات متنوع در همین سالن حضور پیدا کرده است. طیف نام‌ها محصولات هم از ال‌جی تا AOC، شارپ، Xvision و البته میوا متفاوت است و در میان آن‌ها از تلویزیون و لپ‌تاپ و ماشین فتوکپی گرفته تا ماوس و کیبورد هم دیده می‌شود.


در واقع می‌شود گفت یک جورهایی نصف حال و هیجان نمایشگاه در همین سالن جمع شده است!


در سال 41 نام مهرگان و در سالن 44-1 هم نام مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک خودنمایی می‌کند. حدس ما این است که بارهم غرفه همچنان ساده این مرکز حاوی خبرهای فراوانی برای صنف و رسانه‌ها باشد. در همین سالن هم سایه کمرنگی از ستاره نمایشگاه چهاردهم یعنی لاوان به چشم می‌خورد که گویا فقط برای توزیع کارت‌های عضویت در نمایشگاه شرکت کرده است.


شبکه و شبکه


در سالن 44 – 2 نام رسانه‌های دوقلوی بخش شبکه یعنی ماهنامه شبکه و دو هفته نامه عصر شبکه برای ما چهر‌ه‌های آشنای زیادی در پی دارد ولی باقی نام‌های این سالن چندان آشنا نیست.




از عجایب این فهرست اولیه شرکت‌کنندگان ثبت شدن نام سیستم‌های آینده سیما یعنی همان گرین خودمان در بخش فضای سبز است که با تایید مقامات خود این شرکت دیگر بحث اشتباه مطرح نیست و ظاهرا علی‌رغم فصل سرما هماهمنگی لازم میان نام سبز این شرکت و نحوه حضورش در فضای سبز برقرار شد ه است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.