بانکداری و پرداخت الکترونیک

March 2, 2010
17:44 سه شنبه، 11ام اسفندماه 1388
کد خبر: 26164

مدیر عامل بانک سینا از سود 40 میلیارد تومانی این بانک از محل خرید سهام مخابرات در سال آینده خبرداد

مدیرعامل بانک سینا از رشد 19 درصدی منابع این بانک در سال جاری و رسیدن آن به 20 درصد تا پایان سال و سود 40 میلیارد تومانی بانک سینا از خرید سهام مخابرات در سال آینده خبر داد.


به گزارش ایسنا عبدالناصر همتی در یک نشست خبری با بیان این که امسال رشد نقدینگی نسبت به سال گذشته کمتر بود گفت: این رشد با تمهیدات اندیشیده شده، امسال حاصل شد و در حال حاضر بانک سینا 1.3درصد از سهم بازار کل بانک‌های کشور و دومین بانک خصوصی بزرگ با سهم بازار 6.5 درصدی است، به دلیل این که حدود سه سالی است درگیر تبدیل به بانک و اصلاحات ساختاری بودیم افت کرد و امیدواریم استراتژی افزایش سهم بازار را ادامه بدهیم. سال 88 سال مهمی برای بانک سینا بوده چرا که زیرساخت‌ها فعال شد.


وی ادامه داد: قصد داریم ظرف سه سال آینده سهم بازار را به 1.9برسانیم که با توجه به ورود بانک‌های جدید کار دشواری است در چارچوب همین استراتژی درآمدها باید افزایش یابد و منحصر به درآمد ناشی از منابع نباشد.


او به نسبت 12 درصدی مطالبات معوق به مجموع تسهیلات اشاره کرد و افزود: از این نظر بانک سینا وضعیت مطلوبی دارد به طوری که تا پایان سال جاری این نسبت به زیر 10 درصد خواهد رسید؛ مجموع منابع بانک سینا 30 هزار میلیارد ریال است و هم‌اکنون بیش از 23 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است. همچنین بخشی از تسهیلات بانک سینا در اختیار سایر بانک‌ها قرار می‌گیرد.


مدیرعامل بانک سینا ادامه داد: 70 درصد تسهیلات بانک سینا به‌صورت مشارکتی و 30 درصد بر اساس عقود مبادله‌ای بوده است.


وی گفت: پوشش‌ها و محصولات بیمه‌ای مختلفی به مشتریان ارائه می‌شود. بیمه سینا متعلق به بانک سینا نیست و 9 درصد بیمه پارسیان به بانک سینا تعلق دارد.


همتی تصریح کرد: بانک سینا یکی از 15 شرکت فعال بورس بوده است و بیش از 2 میلیون و 200 هزار مشتری داریم که رقم قابل توجهی است.


وی همچنین از ارائه کارت‌های اعتباری تا سقف 50 میلیون ریال (پنج میلیون تومان) و با کارمزد یک درصد و مهلت تسویه 40 روزه خبر داد.


او به مالکیت 65 درصدی بنیاد مستضعفان اشاره کرد و گفت: طبق تفاهم‌نامه‌ با بانک مرکزی، در یک بازه زمانی 7 تا 8 ماهه، درصدهایی از مالکیت 65 درصدی بنیاد به تدریج و به صورت بلوکی در بورس عرضه خواهد شد.


وی به افزایش 20درصدی EPS بانک اشاره کرد و گفت: رقم 323ریالی قطعا تحقق پیدا کرده و امیدواریم این روند سال آینده ادامه پیدا کند.


مدیر عامل بانک سینا به 260 شعبه فعال این بانک اشاره کرد و گفت: بیش از 90 درصد شعب بهینه‌سازی و تیپ‌سازی شده است و نیازها و ضرورت‌های مشتریان در طراحی در نظر گرفته شده است. با توجه به اینکه بیش از 30 درصد از نقدینگی کشور در اختیار مردم تهران است، برنامه‌هایی برای گسترش شعب در پایتخت داریم.


وی ادامه داد: برای افزایش سود هم سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که 5 درصد سهام مخابرات خریداری شد که تاثیر زیادی در پورتفوی بانک داشت. این معامله سالانه 100میلیارد تومان اقساط پرداخت خرید دارد که در مدت هشت سال داده خواهد شد و 200 ریال از سود هر سهم این بانک ناشی از این سرمایه‌گذاری است.


او خاطر نشان کرد: قصد داریم در پروژه‌های نفتی هم وارد شویم و گسترش ارتباط با همراه اول و ایرانسل و ایجاد لیزینگ، کارگزاری و صرافی در سال آینده از جمله برنامه‌های ما است.


وی گفت: عمده تسهیلات ارائه شده در بخش مسکن و تولید بوده است اما بهای تمام شده پول در بانک سینا را برای حفظ فضای رقابتی نمی‌توانم اعلام کنم؛ در کل اما بهای تمام شده بانک‌های خصوصی بین 18 و 19 درصد است.


همتی از افزایش سرمایه 200 میلیارد تومانی بانک سینا در سال آینده خبر داد که این افزایش از دو محل اندوخته قانونی (به میزان اندک) و آورده نقدی سهامداران خواهد بود.


به گفته وی، سود خالص بانک سینا 646 میلیارد ریال و سود ویژه این بانک 791 میلیارد ریال بوده و 70 درصد از تسهیلات به صورت مشارکتی و 30 درصد دیگر به صورت مبادله‌ای برای آحاد مختلف مردم و بخش خصوصی کشور اعطا شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.