رگولاتوری

May 7, 2017
14:37 یکشنبه، 17ام اردیبهشتماه 1396
کد خبر: 83150

تکلیف استانها در تولید محتوای بومی فضای مجازی تعیین شد

معاون وزیر ارتباطات از تعیین تکلیف برای هر استان در تولید محتوای بومی خبر داد و گفت: هر استان باید متناسب با ظرفیت فناوری اطلاعات خود، در توسعه اقتصاد این بخش و تولید محتوا نقش داشته باشد.
 
مرتضی براری، با اشاره به اهداف اجرای طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) در استانهای کشور، اظهار داشت: این طرح با هدف جذب بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات توسط جوانان و تولید محتوای بومی دیجیتال مطابق با اهداف برنامه ششم توسعه و سیاستهای اقتصاد مقاومتی، تعریف شده است.
 
وی با بیان اینکه تاکنون دولت و بخش خصوصی موفق به سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی در توسعه زیرساختها و شبکه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات شده اند، ادامه داد: هم اکنون بستر توسعه کسب و کار در این بخش فراهم شده و فضای دانشگاهها برای توسعه کسب و کارهای نوپا آماده است.
 
معاون امور دولت و استانهای وزیر ارتباطات، از برگزاری ۱۵۰۰ رویداد کارآفرینی مرتبط با این بخش در سال ۹۵ و در استانهای کشور خبر داد و گفت: پیش بینی می شود حجم بازار فناوری اطلاعات در برنامه ششم توسعه رشد خوبی داشته باشد.
 
وی اولویت مدنظر را توسعه محتوای بومی در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: هم اکنون رایزنی با روسای دانشگاهها و استانداران برای ایجاد فضای مناسب در جهت توسعه محتوای بومی توسط فارغ التحصیلان دانشگاهی درحال انجام است و از سوی دیگر تلاش بر این است که از سرمایه گذاری شرکتها و اپراتورهای بزرگ، برای فراهم کردن بستر فعالیت شرکتهای کوچک و نوپا استفاده کنیم.
 
براری تاکید کرد: باید بازار ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات را به کسب و کارهای کوچک استانی گره بزنیم و این هدف میسر نخواهد شد مگر آنکه شرکتهای بزرگ فناوری اطلاعات به شکل گیری کسب و کارهای جدید کمک کنند تا محصولات این شرکتها وارد بازار شود.
 
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه طرح تکاپو با همکاری میان وزارت ارتباطات و وزارت کار در جریان است، اضافه کرد: با توجه به شعار امسال مبنی بر ایجاد اشتغال و تولید، به این طرح سرعت بخشیدیم تا در نهایت شاهد توسعه اقتصاد محتوا و خدمات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باشیم.
 
وی از تعیین تکلیف برای هر استان در تولید محتوای بومی فضای مجازی متناسب با ظرفیت استانها خبر داد و گفت: هر استان باید از ظرفیت فناوری اطلاعات و ارتباطات برای توسعه اقتصاد این بخش و تولید محتوای بومی استفاده کند؛ براین اساس با هماهنگی با استانداران و مراکز دانشگاهی، تکلیف و سهم هر استان در تولید محتوا برای رسیدن به سیاستهای مدنظر کشور،  مشخص شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.