رگولاتوری

November 21, 2017
22:22 سه شنبه، 30ام آبانماه 1396
کد خبر: 85873

وزیر ارتباطات: حق با زائران است، خدمات ارتباطی اربعین نامناسب بود

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره گلایه زائرین مراسم راه‌پیمایی اربعین گفت: حق با زائرین است خدمات مراسم اربعین نا مناسب بود، در مسیر نجف به کربلا مشکلات بسیار زیادی وجود داشت.
 
محمد جواد جهرمی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌ که بسیاری از زائران اربعین حسینی از گرانی خدمات ارتباطی اپراتورهای ایرانی و عراقی به خصوص گرانی اینترنت  همراه و عدم وجود وای فای در طول مسیر شکایت داشتند، و اذعان دارند که  سال‌های گذشته کیفیت ارتباطات بهتر بوده است، گفت: اگر بخواهیم شرایط امسال را با سال گذشته قیاس کنیم، بله حق با زائران است در عراق  خدمات رسانی نسبت به سال گذشته بسیار ضعیف و نامناسب  بود، بخصوص در مسیر نجف به کربلا مشکلات بسیار زیادی وجود داشت.
 
وی خاطر نشان کرد: درباره نامناسب بودن خدمات از هفته قبل از آغاز راه‌پیمایی اربعین به زوار اطلاع رسانی اطلاع رسانی شد،‌خاک عراق در حاکمیت این کشور است و قوانین خاص خود را دارد. تفاهم نامه ای را امضاء کرده‌بودیم  و بنا بود وزارت ارتباطات عراق موضوعات را پیگیری کند، منتها  بحث حقوقی و شکایت اپراتور عراقی مطرح شد.
 
وی در پاسخ به این سؤال که چرا نرخ مکالمات امسال افرایش داشته است، گفت: شرایط به گونه ای بود که در مسیر حرکت زوار از ایران به سوی عراق ارتباطات بهتر بود،مسیر عراق به ایران هم کیفیت خیلی بهتر بود و افزایش نرخ مکالمات نسبت به سال گذشته هم حاکی از همین مسئله است .
 
جهرمی ادامه داد: در عراق کیفیت اپراتور ها و خدمات متناسب با سال گذشته نبود حتی امکاناتی که تهیه کرده بودیم در آن جا توقیف شد، ما تلاش خودمان را کردیم اما آن جا مقررات خودش را دارد که محترم است.
 
وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خاطر نشان کرد: ما تمام تلاش خودمان را به کار بستیم حتی در جریان سفر اربعین از رئیس هیأت اتصالات عراق دعوت رسمی کردیم که برای سال آینده  مذاکراتی را داشته باشیم تا دیگر این مشکلات بوجود نیاید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.