اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 30, 2018
13:05 چهارشنبه، 9ام خردادماه 1397
کد خبر: 91127

جهرمی: افت کیفیت اینترنت حق ‌الناس است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما افت سرعت نداشته‌ایم، اما شاهد کاهش کیفیت بودیم که امیدواریم به زودی برطرف شود؛ افت کیفیت اینترنت حق‌الناس است.
 
محمد جواد آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت این هفته درجمع خبرنگاران  اظهار کرد: با توجه به حکم قضایی صادره برای فیلترینگ  تگلرام سازمان تنظیمات مقرارات اشکالاتی را در مورد سرعت اینترنت جمع آوری کرد که  جلسه‌ای با شرکت‌های اینترنتی داشتیم راه‌کارهایی برای رفع افت کیفتی که در سرویس‌های اینترنتی ایجاد شده بود اندیشیده  و استفاده از روش‌هایی که کیفیت را بهبود ببخشد، آغاز شد.
 
وی در تصریح گفته‌هایش یادآور شد: کیفیت، دو بحث دارد. یکی به کیفیت ارائه خدمات شرکت‌های اینترینتی باز می‌گردد که هموارده بحث بر سر این موضوع وجود داشته است و برخی از مطالبات به افت کیفیت در اثر فیلترینگ  باز می‌گردد.  همه این موضوعات مورد توجه است؛ چرا که افت کیفیت سرویس بخشی از حق ناس است و ما بر حل این موضوع جدیت داریم.مطالبه به حق مردم را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم به سرانجام مطلوبی برسد.
 
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات در ادامه گفت:  آن موضوعاتی که تا امروز تلاش شده تا شرایط بهتری  پیدا کند یکی کیفیت بازی‌های رایانه‌ای بوده است که بخش عمده‌ای از جوانان به آن سرو کار داشتند و مورد اعتراض بود.برای کسب و کارها نیز تمهداتی اندیشیده شده است تا از طریق شرکت‌ها مشکلاتشان برطرف شود.
 
وی ادامه داد: سرویس ‌های داخلی که مسیریابیشان از داخل دچار مشکل شده بود با تشکیل کارگروهی  مشکلاتشان هدایت شد. دیروز جلسه‌ای با مدیران شرکت مخابرات داشتم تا این مشکل را کامل برطرف کنم. موضوع کیفیت بحثی است که خود من با آن مشکل دارم و خواهان برطرف شدنش هستم امیدوارم ظرف روزهای آینده رضایت را به سرویس‌ها بازگردانیم.
 
آذری جهرمی خاطر نشان کرد: از مردم تقاضا داریم اگر در حوزه کیفیت مشکلاتی دارند با جزییات  اطلاع  دهند. کانال‌هایی برای کسب و کارهای کوچک فراهم کرده ایم شرکت‌ارتباطات زیرساخت ارتباط ایمیلی را فراهم آورده  با آدرس help@tic.ir که  کسب و کارها می‌تواننداطلاعاتشان را ارسال کنند.
 
 وی افزود: همچنین برای خبرگزاری‌ها و خبرنگاران تسهیلاتی از سوی وزارت ارشاد فراهم آمده است. خبرنگاران و خبرگزاری‌ها می توانند اطلاعاتشان را از طریق وزارت ارشاد برای حل مشکلات به ما برسانند.
 
وزیر ارتباطات و فن آوری ارتباطات خاطر نشان کرد: مردم می توانند از طریق 195 نظراتشان را درباره مشکلات اینترنتی ارائه کنند.ما افت سرعت نداشته‌ایم اما شاهد کاهش کیفیت بودیم  که امیدواریم به زودی برطرف شود.
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا در مورد تلگرام تصمیمات جدیدی گرفته شده است یا خیر گفت: ما صاحب تصمیم نیستیم اگر صاحب تصمیم‌ها تصمیم جدیدی گرفتند خودشان اعلام می‌کنند. 
 
آذری جهرمی اظهار کرد: نرم افزاری‌هایی که در عرصه فضای مجازی ارائه خدمت می‌کنند باید از صنف خودشان مجوز بگیرند. و مطابق قانون موجود صنفشان برای آنها تصمیم گیری می‌کند. کسب وکارهای اینترنتی یک صنف دارند  وکسب‌ کارهای سنتی یک صنف دیگر دارند . اپلیکیشن‌ها  بر اساس نوع فعالیت‌شان از یکی از این اصناف مجوز می گیرند و از سوی دیگر برای خدمات بانکی‌شان مجوز  "ای نماد" را می‌گیرند و در حوزه گردشگری از سازمان میراث مجوزشان را تهیه می‌کنند. البته قرار است که تمام این مجوزها تجمیع شود و به صورت پنجره واحد در اختیار متقاضایان قرار گیرد.
 
وی در پایان با اشاره به در پیش بودن راه پیمایی روز قدس گفت: مردم ایران همواره حامی مردم فلسطین بوده‌اند .مردم فلسطین در شرایط نامناسبی هستند. از یک سو اشغال کشورشان و از سوی دیگر حملاتی که به آنها می شود شرایط را برایشان سخت‌تر می‌کند. حرکتی که به تدبیر امام راحل جهت نام گذاری یک روز بین المللی به نام روز قدس صورت گرفته است از جمله تصمیم‌های مهم در راستای حمایت از این مردم بوده است .
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.