تلفن همراه

سخت‌افزار

گوشی

November 29, 2015
20:44 یکشنبه، 8ام آذرماه 1394
کد خبر: 74742

فروش 353 میلیون گوشی هوشمند در سه ماهه سوم 2015

افزایش درخواست بازارهای نوظهور برای خرید گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت باعث شد فروش جهانی گوشی در فصل سوم سال 2015 میلادی افزایش یابد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مرکز تحقیقاتی گارتنر در آخرین گزارش خود اعلام کرد در فصل سوم سال جاری میلادی 353 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در سراسر جهان فروخته شده است که این رقم نسبت به مدت مشاله سال قبل رشد 15.5 درصدی را نشان می‌دهد.

«آنشول گوپتا» مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص گفت: «عرضه گسترده گوشی‌های هوشمند ارزان در بازارهای نوظهور باعث شد کاربران جهانی به فکر به‌روزرسانی گوشی خود بیفتند و گوشی‌های معمولی را کنار بگذارند. این روند به فرآیند به‌روزرسانی گوشی‌های هوشمند توسط کاربران سرعت داد».

در اامه این گزارش گفته شد: «در سه ماهه سوم امسال از تمام گوشی‌های فروخته شده در جهان 259.7 میلیون دستگاه در بازارهای نوظهور عرضه شد که این رقم نسبت به فصل سوم 2014 رشد 18.4 درصدی را نشان داد. این در حالی بود که فروش گوشی هوشمند در بازارهای اشباع‌شده طی دوره زمانی مذکور 8.2 درصد رشد کرد».

در فصل سوم سال 2015 میلادی سامسونگ همچنان عنوان خود را به عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی در جهان حفظ کرد و البته بیشترین فروش محصولات آن به گوشی‌های هوشمند ارزان مربوط می‌شد. اپل در این دوره زمانی حاکمیت بازار جهانی گوشی‌های گران‌قیمت را در اختیار داشت و به واسطه دو گوشی آیفون 6 و 6 Plus توانست موقعیت خود در بازار جهانی را حفظ کند.

بزرگترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند در سه ماهه سوم سال 2015 میلادی به ترتیب سامسونگ، اپل،‌ هوواوی، لنوو و شیائومی بودند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.