امنیت

بازی

فناوری اطلاعات

May 9, 2020
16:22 شنبه، 20ام اردیبهشتماه 1399
کد خبر: 111649

درز اطلاعاتی جدید از زمان رونمایی و عرضه کنسول پلی استیشن 5

کنسول پلی استیشن 5  یکی از داغ‌ترین محصولات سال 2020 به حساب می‌آید واگرچه هنوز طراحی و شکل ظاهری آن توسط سونی رسما رونمایی نشده اما شواهد حاکی از آن است که اواخر امسال شاهد عرضه این دستگاه به بازار خواهیم بود.
 
به اعتقاد کارشناسان، احتمالا دلیل اصلی تاخیر در رونمایی از طراحی پلی استیشن 5، همه‌گیری ویروس کرونا و تاثیر آن بر تمامی‌فعالیت‌ها در دنیای فناوری و حوزه گیمینگ باشد. مراسمی‌که قرار بود در ماه فوریه یا مارس برگزار شود که تهدید کرونا مانع از برگزاری این رویداد شد.
 
با این حال، سونی هنوز حرفی در خصوص زمان دقیق معرفی این کنسول نزده و هیچ دعوتنامه‌ای نیز برای اصحاب رسانه ارسال نشده است. از طرفی دیگر، این شرکت پیشتر نیز انصراف خود را از حضور در تمامی‌رویداد‌های حوزه فناوری و گیمینگ در سال جاری اعلام کرد.
 
البته این شرکت در جریان نمایشگاه CES 2020 از لوگوی پلی استیشن 5 پرده برداشت و در طی دو مرحله نیز اطلاعاتی را در خصوص مشخصات فنی و همچنین دسته بازی دوال سنس این کنسول در اختیار علاقه‌مندان گذاشت.
 
با این اوصاف، برخی از منابع خبری گزاش داده‌اند که چیزی تا رونمایی از طراحی و شکل ظاهری پلی استیشن 5 باقی نمانده و این شرکت به زودی، پیش فروش این محصول را آغاز خواهد کرد. طبق گزارشی که توسط یکی از افشاگران اطلاعات محصولات هوشمند منتشر شده، پلی استیشن 5 اوایل ماه ژوئن رونمایی و در 20 نوامبر عرضه خواهد شد.
 
همچنین این منبع خبری اعلام کرد که افراد می‌توانند از طریق مراجعه به فروشگاه‌ها و پرداخت 50 یورو، نسبت به پیش‌خرید این کنسول اقدام کنند. وی گفت که پیش فروش از یک هفته قبل از 20 نوامبر آغاز خواهد شد.
 
این اطلاعات با آنچه پیشتر توسط کاربری با نام کاربری @PSErebus منتشر شده بود، مطابقت دارد. وی گفته بود که سونی در تاریخ دوم ژوئن از کنسول پلی استیشن 5 رونمایی خواهد کرد و عرضه آن نیز از 20 نوامبر آغاز خواهد شد.
 
چندی پیش نیز در خبرها آمده بود که سونی تلاش دارد تا جایی که می‌شود، قیمت این کنسول را کاهش دهد اما شنیده‌ها حاکی از آن است که پلی استیشن 5 با قیمتی نسبتا گران روانه بازار خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، سونی قطعا با چالشی بزرگ مواجه خواهد شد چراکه باتوجه به همه‌گیری ویروس کرونا و بیکاری میلیون‌ها نفر در سراسر جهان و به دنبال آن، وضعیت نامساعد اقتصادی، شاید بسیاری از علاقه‌مندان را از خرید منصرف کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.