اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 9, 2021
16:33 یکشنبه، 19ام اردیبهشتماه 1400
کد خبر: 123891

گوگل احراز هویت دو مرحله‌ای را به یک امکان پیش‌فرض تبدیل می‌کند

 
گوگل گفته‌ است به‌زودی به‌صورت پیش‌فرض سراغ استفاده از قابلیت احراز هویت دو عاملی خواهد رفت. احراز هویت دو عاملی ایمنی حساب‌های کاربری را افزایش می‌دهد.
 
گوگل به‌زودی تغییر بسیار مهمی در حساب‌های کاربری اعمال خواهد کرد که ایمنی کاربران را بیش‌ازپیش بالا می‌برد. شرکت واقع در مانتین ویو گفته‌ است قابلیت احراز هویت دو عاملی (Two-Factor Authentication) را به مشخصه‌‌ی پیش‌فرض حساب‌های کاربری تبدیل خواهد کرد. این قابلیت در صورتی وارد حالت پیش‌فرض می‌شود که «حساب کاربران به‌طور مناسبی پیکربندی شده باشد.»
 
بر اساس گزارش ورج، پس از فعال شدن قابلیت احراز هویت دو عاملی، کاربران نوتیفیکیشنی روی گوشی دریافت می‌کنند تا اجازه‌ی ورود به حساب کاربری گوگل‌ را صادر کنند. مارک ریشر، مدیر ارشد واحد مدیریت محصول گوگل، می‌نویسد: «استفاده از گوشی موبایل برای وارد شدن، در مقایسه‌ با استفاده از رمز عبور، تجربه‌ی احراز هویت ایمن‌تری به مردم ارائه می‌دهد.» هشدارهایی که روی گوشی به نمایش درمی‌آیند امن‌تر از پیامک هستند؛ چون امکان رهگیری پیامک‌ها وجود دارد.
 
اگر قابلیت استاندارد احراز هویت دو عاملی برای شما کافی نیست، همواره می‌توانید سراغ استفاده از کلید امنیتی فیزیکی نظیر محصولات YubiKey یا Titan گوگل بروید تا امنیت حساب کاربری را افرایش بدهید. گوگل در سال ۲۰۱۹ امکان استفاده از گوشی‌ اندرویدی به‌عنوان کلید امنیتی را فراهم کرده است. چنین قابلیتی در آیفون‌ نیز ارائه می‌شود.
 
تغییرات آتی گوگل تنها بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر این شرکت برای رسیدن به «آینده‌ای است که در آن هیچ نیازی به رمز عبور نخواهید داشت.» گوگل می‌گوید با وجود افشای چندباره‌ی رمزهای عبور، همچنان ۶۶ درصد از آمریکایی‌ها از یک رمز عبور در چند وب‌سایت استفاده می‌کنند. در چنین شرایطی اگر یک رمز عبور فاش شود، تمامی حساب‌های کاربری در معرض خطر قرار می‌گیرند. 
 
گوگل به مشتریان پیشنهاد می‌کند بررسی امنیتی سریع حساب کاربری را انجام بدهند تا مطمئن شوند که امنیت حساب کاربری‌ آن‌ها در وضعیت مناسبی قرار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.