رسانه‌های اجتماعی

محققان فیس‌بوک: محتوای سلبریتی‌های اینستاگرامی حاوی احساسات منفی است

ICTna.ir – ستاره‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی در میان سلبریتی‌هایی قرار داردند که به دنبال‌کنندگان خود درمورد تصویرشان از خودشان احساس منفی می‌دهد.

main-instagram-1.jpg

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، براساس تحقیقات داخلی فیس‌بوک که توسط وال استریت ژورنال منتشر شده، سوالاتی را در خصوص تاثیر آنلاین فرهنگ سلبریتی‌ها ایجاد کرده است.

این تحقیق در همین راستا فاش کرده است که فیس‌بوک درباره تاثیرات مخرب اپلیکیشن‌های خود روی سلامت روانی دختران نوجوان و به طور کلی کاربران جوان آگاه است.

این تحقیق با عنوان مقایسه اجتماعی روی اینستاگرام ۱۰۰ هزار نفر را در ماه مارس و آوریل ۲۰۲۰ در ۹ کشور شامل ایالات متحده، استرالیا و برزیل مورد بررسی قرار داد.

کوین آلیستر، سخنگوی فیس‌بوک گفته است پاسخ‌دهندگان به این تحقیق نامی از هیچ حساب کاربری به میان نیاورده‌اند اما محققان دریافته‌اند حساب‌های کاربری سلبریتی‌ها که بیش از همه توسط کاربران مشاهده می‌شود تاثیرات مخرب اجتماعی و روانی دارند.


​​