اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

October 29, 2021
9:52 جمعه، 7ام آبانماه 1400
کد خبر: 129856

تأکید بر استفاده از فرصت‌های فضای مجازی و مدیریت آسیب‌های آن

 
عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سفر یک‌روزه خود به شهر قم به دیدار تعدادی از علما و مراجع عظام رفت.
به گزارش خبرنگار مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه برنامه سفر یک‌روزه خود به شهر قم به دیدار آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی، علوی گرگانی و آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه رفت و از رهنمودهای آنان برای خدمت بیشتر به مردم آگاه شد.
وزیر ارتباطات در این دیدارها با اشاره به عزم و اراده دولت سیزدهم برای رفع مشکلات مردم، به اهمیت فناوری اطلاعات در زندگی مردم پرداخت و گفت: امروز زندگی مردم اعم از آموزش، کسب‌وکار و خدمات روزمره به فضای مجازی گره خورده است.
وی به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به‌عنوان یکی از اولویت‌های وزارت ارتباطات در این دیدارها تأکید کرد و افزود: ما با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات به دنبال ایجاد شبکه‌ای پرسرعت برای خدمات بهتر به مردم هستیم و این به معنی قطع اینترنت جهانی نیست.
زارع‌پور به فرصت‌ها و تهدیدات این فضا نیز اشاره کرد و گفت: طوری باید برنامه‌ریزی کنیم که از فرصت‌های این فضا که مانند شمشیر دو لبه است به‌طور مناسب استفاده کنیم و تهدیدات آن را کاهش دهیم.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: در چند سال گذشته زیرساخت‌های بسیار خوبی در حوزه ارتباطات فراهم شده اما نیاز به کار بیشتری دارد تا فضای مجازی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.
در این دیدارها علما و مراجع عظام نیز به اهمیت فضای مجازی و استفاده از فرصت‌های آن برای مردم تأکید کردند و از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستند برای کاهش آسیب‌های این فضا نیز تدابیری اندیشه شود.
استفاده از هوش مصنوعی در حوزه اجتهاد، کمک به حوزه علمیه برای تولید محتوا در فضای مجازی و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی حوزه‌های علمیه قم از مباحثی بود که در دیدار با آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه مطرح شد و وزیر ارتباطات پیشنهاد ایجاد کار گروهی برای بررسی همکاری‌های مشترک با حوزه را ارائه کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان سفر خود از مدرسه علمیه آیت‌الله بهجت نیز دیدار کرد و با طلاب این مدرسه به گفتگو پرداخت. در این دیدار صمیمانه طلاب نظرات خود را در خصوص فضای مجازی و مسائل مربوط به آن مطرح کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.