اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

November 15, 2021
16:12 دوشنبه، 24ام آبانماه 1400
کد خبر: 130439

لطف اله سیاه کلی: اعضای کمسیون مشترک عجله‌ای برای سرعت دادن به تصویب طرح صیانت ندارند

 
سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی از تنظیم پیش‌نویس محتوای این طرح با حضور مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های مربوطه خبر داد.
 
 «لطف اله سیاه کلی» روز دوشنبه  با تشریح هفتمین نشست کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی به خبرنگاران، گفت: در نشست امروز کارشناسان و نمایندگانی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ستاد کل نیروهای مسلح، پلیس فتا، انجمن الکترونیک اتاق بازرگانی و مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند و پیش‌نویس محتوای طرح بررسی شد.
 
سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت افزود: در این نشست نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس پیش نویس طرح را در فصول مختلف دسته بندی و توضیحات کلی را در مورد آن ارائه کرد و سپس نمایندگان دستگاه‌ها درباره آن توضیحات کارشناسی خود را بیان کردند.
 
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با بیان اینکه عزم خوبی در اعضای کمیسیون مشترک برای بررسی و نگاه جامع به این طرح وجود دارد، ادامه داد: اعضا عجله‌ای برای سرعت دادن به تصویب این قانون ندارند البته نسبت به موضوع بی‌تفاوت نیستند اما تاکید دارند که در طرح باید پیوست‌های فنی، رسانه‌ای، فرهنگی و محتوایی لحاظ شود و ضمن داشتن نگاه و رویکرد اقناعی، موضوعات را به خوبی برای جامعه تبیین کند.
 
سیاهکلی یادآور شد: نمایندگان رسانه‌ها در نشست‌های کمیسیون حضور دارند و این ‌نشست‌ها به صورت زنده از طریق سایت و درگاه اینترنتی خبرگزاری خانه ملت و همچنین اپلیکیشن تلوبیون پخش می‌شود.
 
سخنگوی کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی ادامه داد: در صحن نهادها و کارشناسان حضور ندارند اما در کمیسیون تمامی دستگاه‌ها حضور دارند و نظرات مخالف یا موافق خود را مطرح می‌کنند.
 
وی با یادآوری اینکه فضای مجازی نه تنها برای ما بلکه برای دنیا ناشناخته است، خاطرنشان کرد: برخی کشورها به دلیل دانش بیشتر سریع‌تر به مقاصد خود در فضای مجازی رسیدند و برخی کشورها دیرتر و ما جزو کشورهای میانه هستیم و دانش قابل قبولی در رابطه با فضای مجازی داریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.