اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 22, 2022
11:09 سه شنبه، 3ام اسفندماه 1400
کد خبر: 133523

۱۴۴ هزار ‌مرسوله توسط پُست قم در نمایشگاه مجازی کتاب توزیع شد

 
 مدیرکل پُست قم از قبول و ارسال حدود ۱۴۴ هزار مرسوله کتاب در طی برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب کشور توسط پست این استان خبر داد.
 
به گزارش اداره‌کل پُست قم، ابوالفضل باقری منش در گفت‌وگویی اظهار داشت: در دومین نمایشگاه مجازی کتاب که در سال جاری برگزار شد، استان قم مانند سال گذشته پس از استان تهران در صدر آمار قبول مرسوله قرار گرفت.
 
وی افزود: از مجموع کل مرسوله‌های ذکر شده، حدود ۹۶ هزار مرسوله از طریق پست استان قبول و به سایر استان‌ها ارسال شد که نسبت به سال گذشته ۲۰ در صد رشد مشاهده می شود و حدود ۴۸ هزار مرسوله حاوی کتاب در ایام نمایشگاه از سراسر کشور به پست استان وارد و در اسرع وقت و به‌صورت مرسوله‌های با اولویت توزیع شد.
 
وی در ادامه به فعالیت نیروهای خدوم پست در ایام برگزاری نمایشگاه در بخش‌های آماده سازی، رهسپاری و توزیع اشاره و اذعان گفت: در طول دوره برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب کلیه نیروهای صف و ستاد در این بخش و در دو نوبت کاری جهت ارسال به موقع مرسوله‌ها به کار گرفته شدند.
 
 دومین نمایشگاه مجازی کتاب در سال جاری از سوم تا چهاردهم بهمن ماه برگزار شد.
 
کسب‌وکارهای فن‌آوری اطلاعات قم تسهیلات دریافت می‌کنند
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: کمیته دستگاهی برای اعطای تسهیلات وام تبصره ۱۸ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به سه طرح کسب و کار فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان، موافقت اولیه خود را اعلام کرد.
 
جواد غلام پور قم ادامه داد: حمایت از فعالان و ایجاد اشتغال از اولویت‌های تحقق شبکه ملی اطلاعات در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم است.
 
وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در همین راستا و به منظور توسعه و ارتقای خدمات بخش، اعتباراتی از محل تبصره ۱۸ ماده واحد قانون بودجه ۱۴۰۰ تحت عنوان بند (الف) و بند (ب)، در چارچوب قوانین و مقررات موجود و با هدف حمایت از طرح‌ها، طرح های مولد اشتغال پایدار و توسعه خدمات حوزه فاوا در قالب تسهیلات و با شرایط مناسب به جامعه هدف تخصیص داده است.
 
وی اظهار داشت: طرح کسب و کار دو شرکت فعال بخش فاوا و یک دفتر پیشخوان دارنده پروانه حقوقی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و به کمیته استانی ارجاع داده شد.
 
این مسئول با بیان اینکه دوره بازپرداخت این تسهیلات ۳۶ ماهه و دارای یکسال دوره تنفس است خاطرنشان کرد: این طرح‌ها بعد از گرفتن تاییدیه از کارگروه استانی جهت پرداخت به بانک عامل معرفی می‌شوند.
 
مدیرکل ارتباطات قم در خصوص مراحل ثبت‌نام شرکت‌های فعال استانی حوزه فاوا در استان برای دریافت این تسهیلات بیان داشت: کلیه مراحل ثبت درخواست، ارسال مدارک و اسناد موردنیاز توسط متقاضیان به‌صورت الکترونیکی از طریق سایت https://tavanafarin.ito.gov.ir انجام، و حداکثر ظرف مدت یک هفته، بررسی و در صورت تایید در کارگروه تخصصی مربوطه مطرح و مورد بررسی قرار می گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.