اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 25, 2022
11:52 دوشنبه، 5ام اردیبهشتماه 1401
کد خبر: 135335

نماینده مجلس گرانی اینترنت را به گردن دست‌های پنهان در وزارت ارتباطات انداخت

 
نماینده مجلس اعتقاد دارد افزایش قیمت اینترنت می‌تواند ناشی از کارشکنی دست‌های پنهانی در وزارت ارتباطات باشد. او باور دارد حضور بقایایی از دولت قبل که در مدیریت میانی وزارت ارتباطات کنونی وجود دارد، باعث شکل گیری این مشکل شده است. این در حالی است که وزیر ارتباطات کنونی و معاونین او بارها از لزوم افزایش تعرفه اینترنت در سال 1401 سخن گفته بودند.
 
«مهرداد ویس‌کرمی» نماینده مردم خرم‌آباد و دبیر کمیسیون مشترک طرح صیانت در گفت‌وگو با ایلنا، به افزایش قیمت اینترنت اشاره و عنوان کرد:
 
«بنده و همکارانم تذکراتی را به وزیر ارتباطات داشتیم و بازهم خواهیم داشت؛ چه به صورت کتبی و چه به صورت شفاهی تا این مساله مشخص شود که چرا این میزان کندی یا ضعف وجود داشته و اکنون این گرانی که مردم را اذیت می‌کند.»
 
او در پاسخ به رابطه احتمالی طرح صیانت و گرانی اینترنت نیز گفت: «اتفاقا من در آن زمان هم (اسفند) تذکر کتبی خطاب به وزیر ارتباطات ثبت کردم که چرا سرعت اینترنت کم شده و حالا هم قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است، ممکن است دست‌هایی وجود داشته باشد در مدیریت میانی وزارت ارتباطات که بخواهند به این مسائل دامن بزنند، با توجه به بقایایی که از دولت قبل وجود دارد و بخواهند کارشکنی کنند، من این مساله را منتفی نمی‌دانم.»
 
ویس‌کرمی با تاکید بر اینکه طرح صیانت هنوز در مرحله قانون‌گذاری است و اصلا این طرح تصویب نشده است، ارتباط گرانی اخیر با طرح صیانت را رد کرد: «طرح ابتدا باید تصویب شود و از شورای نگهبان عبور کند، بعد اجرایی شود. این اتفاقات اخیر هیچ ارتباطی به صیانت ندارد مگر اینکه شیطنتی در جهت تحریک افکار عمومی باشد که قطعا این جرم است و حتما از مراجع ذی‌صلاح پیگیر این مساله خواهیم شد.»
 
عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت با بیان اینکه کفه ترازوی فعالیت‌ها به سمت استفاده از اینترنت در حال سنگین شدن است، معتقد است در این راستا دولت بایستی اهتمام ویژه‌ای داشته باشد:
 
«ما برای اقتصاد همانطور که معتقدیم باید راه‌ها و راه‌آهن و … را گسترش دهیم تا حمل‌ونقل بهبود پیدا کرده و به رشد اقتصاد کمک کند، باید توجه کنیم که سرعت و کیفیت اینترنت هم حکم یک زیرساخت را برای بخش زیادی از فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی و … کشور دارد. بنابراین ما حتما این را به عنوان مطالبه از دولت محترم داریم و این مطرح شده است و به وزیر محترم هم گوشزد شده است که چرا این مساله در حال رقم خوردن است.»
 
گفتنی است گرانی اخیر اینترنت با واکنش‌های مختلفی رو به رو شده است. در حالی که اپراتورها و وزارت ارتباطات با افزایش تعرفه‌ها موافق است اما برخی از نمایندگان مجلس با این موضوع مخالفت کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.