سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

October 31, 2022
17:53 دوشنبه، 9ام آبانماه 1401
کد خبر: 139909

نسخه 107 مرورگر مایکروسافت اج با Sidebar بهبودیافته منتشر شد

در نسخه جدید، کاربران می‌توانند نوار کناری مرورگر را با استفاده از دستورات جدیدی، به شیوه دلخواه خود پیکربندی کنند.
 
مایکروسافت نسخه 107 مرورگر اج را برای تمامی کاربران منتشر کرده و اکنون کاربران ویندوز، macOS و لینوکس می‌توانند نسبت به دانلود آن اقدام کنند. البته تنها یک تغییر قابل توجه در این نسخه جدید وجود دارد: نوار کناری (Sidebar) به‌روز شده.
 
ویژگی Sidebar در مرورگر اج به کاربران این امکان را می‌دهد که همزمان با مرور وب و در کنار صفحه باز شده خود، به ابزارهای مختلفی دسترسی داشته باشند. این ویژگی همچنین امکان مشاهده دو وب‌سایت در یک پنجره Edge و همچنین پین کردن یک صفحه خاص برای در دسترس نگه داشتن آن در هر برگه را فراهم می‌کند.
 
تغییرات نسخه 107 مرورگر اج
طبق توضیحات ارائه شده توسط وب‌سایت مایکروسافت، برای مشتریان سازمانی، برخی قابلیت‌ها در حال حاضر به‌طور پیش‌فرض در نوار کناری فعال هستند که شامل جستجو (Search)، دیسکاور (Discover)، Office.com و Outlook می‌شود.
 
با این حال، مدیران می‌توانند با استفاده از خط مشی‌های HubsSidebarEnabled، ExtensionInstallBlockList و ExtensionInstallForceList دسترسی خود را کنترل کرده و نوار کناری مایکروسافت اج را پیکربندی کنند.
 
شناسه افزودنی تمام برنامه‌های نوار کناری را می‌توانید در صفحه edge://sidebar-internals پیدا کنید. مایکروسافت همچنین در صفحه‌ای از وب‌سایت خود، اطلاعات بیشتری درباره پیکربندی Sidebar مرورگر ارائه کرده است.
 
مایکروسافت همچنین در این نسخه جدید، خط مشی جدیدی برای انعطاف‌پذیری بیشتر در راه‌اندازی اج ارائه کرده است. این خط مشی که RestoreOnStartupUserURLsEnabled نام دارد، به کاربران اجازه می‌دهد تا URLهایی را اضافه و حذف کنند تا هنگام راه‌اندازی مرورگر باز شوند.
 
معمولا مرورگر اج آپدیت جدید را به‌طور خودکار دریافت می‌‎کند، اما اگر هنوز به نسخه جدید منتقل نشده‌اید، می‌توانید با وارد کردن edge://settings/help در نوار آدرس مرورگر، به‌روزرسانی جدید اج را دریافت کنید.
 
در آخرین گزارش‌های اعلام شده درباره سهم بازار مرورگرهای جهان، مایکروسافت اج با سهم 10.84 درصدی پس از کروم با سهم 66.19 درصدی در رتبه دوم قرار گرفته بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.