سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

December 4, 2022
14:17 یکشنبه، 13ام آذرماه 1401
کد خبر: 140983

به‌روزرسانی 22H2 ویندوز ۱۱ فعلاً برای افرادی که در اجرای بازی مشکل دارند ارائه نخواهد شد

مایکروسافت این موضوع را تأیید کرد کاربرانی که هنگام اجرای بازی‌ روی ویندوز ۱۱ با مشکلاتی مواجه شده‌اند، فعلاً به‌روزرسانی 22H2 را دریافت نخواهند کرد.
 
مایکروسافت روز گذشته جدیدترین به‌رورزسانی ویندوز ۱۱ را با شماره نسخه‌ی KB5020044 (بیلد 22621.900) منتشر کرد. این آپدیت مشکلات مربوط به عملکرد بازی را روی نسخه‌ی 22H2 سیستم‌عامل مذکور رفع می‌کند. برخی کاربران گزارش داده‌اند این به‌روزرسانی عملکرد خوبی دارد و تعدادی از باگ‌های Battelfield 2042 را نیز برطرف می‌کند. البته آپدیت مورداشاره کاملاً بی‌نقص نبوده و بار دیگر منجر به بروز مشکل در Task Manager شده است.
 
همان‌طور که Neowin اشاره می‌کند، داستان از زمانی شروع شد که دارندگان گرافیک‌های انویدیا مدت کوتاهی پس‌از انتشار به‌روزرسانی ۲۰۲۲ ویندوز ۱۱، شکایت‌های مختلفی را درمورد مشکلات عملکرد سیستم‌عامل هنگام اجرای بازی‌ها مطرح کردند. انویدیا به‌طور جداگانه آپدیت‌هایی برای درایورهای گرافیکی خود ارائه داد اما این وصله‌های نرم‌افزاری نیز مشکلات مذکور را رفع نکرد. درهمین‌حال، کاربران و بازبینان AMD گزارش‌هایی درمورد بروز مشکل روی سیستم‌های مجهز به تراشه‌های Ryzen 7000 منتشر کردند. اگرچه AMD اعلام کرد هنگام آزمایش‌های خود با مشکل مهمی مواجه نشده است، اما داده‌های شخص‌ثالث چیز دیگری را نشان می‌دهند.
 
مایکروسافت پس‌از هیاهوی بسیار، سرانجام ماه گذشته اعلام کرد که عملکرد بازی‌ها در ویندوز ۱۱ واقعاً تحت‌تأثیر جدیدترین به‌روزرسانی این سیستم‌عامل قرار گرفته است؛ مشکلی که باعث شد روند ارتقاء به نسخه‌های جدیدتر برای کاربرانی که تحت‌تأثیر قرار گرفته‌اند، متوقف شود. این شرکت مدتی بعد به‌رورزسانی دیگری منتشر کرد تا مشکل را برطرف کند و انتشار نسخه‌های جدید همچنان ادامه دارد.
 
به‌نظر می‌رسد افرادی که سیستم‌ آن‌ها تحت شناسه‌ی حفاظتی 41766570 بوده است فعلاًُ گزینه‌ی به‌روزرسانی 22H2 ویندوز ۱۱ را دریافت نخواهند کرد؛ اگرچه این آپدیت احتمالاً تا دسامبر دردسترس آن‌ها قرار خواهد گرفت. شایان‌ذکر است مایکروسافت به‌روزرسانی دستی به KB5020044 را توصیه نمی‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.