اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 20, 2022
15:26 سه شنبه، 29ام آذرماه 1401
کد خبر: 141405

عضو شورای عالی فضای مجازی پاسخ داد؛ محدودیت دو پلت‌فرم خارجی برداشته می‌شود؟

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: نهادهای امنیتی به محض اینکه احساس کنند شرایط امنیتی به حالت معمولی و عادی خود برگشته است می‌توانند تصمیم بگیرند که قطعی پلت‌فرم‌های خارجی همیشگی نباشد.
 
رضا تقی‌پور در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا محدودیت استفاده از دو پلت‌فرم خارجی موقتی است و این پیام‌رسان‌ها دوباره وصل می‌شوند، اظهار کرد: خواهشی که دارم این است که این موارد را از یکدیگر تفکیک کنیم. مواقعی است که زمان جنگ است و همانطور که می‌دانید فعالیت‌های اقتصادی شکل دیگری پیدا می‌کند و فعالیت‌های روزمره شکل عادی را ندارد.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: این تصمیم فعلی را شورای امنیت کشور گرفته است ولی تصمیمات راهبردی مانند اینکه باید شبکه ملی اطلاعات درست شود، داخلی‌ها باید توسعه پیدا کنند و این شبکه باید مستقل باشد، اتفاقا بسیاری از پاسخ‌هایی که کاربران عزیز دادند، همان الزامات شبکه ملی اطلاعات بود؛ مثلا گفته‌اند باید امن و فراگیر باشد و همه کاربرها را پاسخ بدهد.
 
عضو شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به سوال مجری درباره اینکه چون الزامات هنوز کاملا مهیا نیست، پس قطعی و محدودیتی که برروی پلت‌فرم‌های خارجی گذاشته شده فعلا نباید همیشگی باشد، گفت: این امر بستگی به تصمیم نهادهای امنیتی دارد و به محض اینکه احساس کنند که شرایط امنیتی به حالت معمولی و عادی برگشته، می‌توانند تصمیم بگیرند که این اتفاق هم رخ دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.