فناوری اطلاعات

January 23, 2023
17:56 دوشنبه، 3ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142588

سرپرست ستاد ویژه توسعه فناوری نانو منصوب شد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان رئیس جمهوری "سرپرست ستاد ویژه توسعه فناوری نانو" را منصوب کرد.
روح الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌ بنیان رئیس‌جمهوری، طی حکمی، عماد احمدوند؛ را به عنوان «سرپرست ستاد ویژه توسعه فناوری نانو» منصوب کرد.
 
در حکم دهقانی خطاب به احمدوند آمده است: به استناد تبصره 1 بند 2 ماده 6 سند ملی توسعه علوم و فناوری‌های نانو مصوب جلسه 873 شورای عالی انقلاب فرهنگی و با عنایت به مراتب شایستگی و تجارب، به موجب این حکم شما را به عنوان "سرپرست ستاد ویژه توسعه فناوری نانو" منصوب می‌کنم.
 
«استمرار و ارتقاء جایگاه علمی کشور در علم و فناوری نانو»، «توجه ویژه به توسعه فناوری‌های بدیع با اثرگذاری اقتصادی و اجتماعی بالا»، «ارتقاء مشارکت نخبگان در حل مسائل کشور با تکیه بر فناوری نانو»، «حفظ و ارتقاء سرمایه انسانی و شبکه خدمات فناوری نانو»، «ترویج و فرهنگ‌سازی برای افزایش مشارکت ذی‌نفعان در توسعه و کاربست فناوری نانو»، «توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی» و همچنین «حمایت از نفوذ فناوری نانو در صنایع موجود» از مهم ترین مأموریت‌های مورد انتظار از آن ستاد است.
 
از درگاه خداوند متعال دوام توفیقات جنابعالی را در پیروی از منویات حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و سیاست های دولت مردمی خواستارم. از تلاش و زحمات جناب آقای دکتر سعید سرکار در طول تصدی این مسئولیت تشکر و قدردانی کرده و از خداوند متعال برای ایشان آرزوی بهروزی و توفیق دارم. لازم است از تجربیات ایشان و سایر همکاران به خوبی استفاده شود.
 
عماد احمدوند، دانش آموخته دکتری مدیریت فناوری از دانشگاه علامه طباطبایی، پیش از این مدیریت کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری را بر عهده داشت. وی از ابتدای تشکیل ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، در این ستاد فعالیت داشته و سوابقی همچون مدیریت گروه ترویج ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، مدیریت پایگاه‌های صادراتی ستاد فناوری نانو، مشارکت در تدوین اسناد ملی توسعه فناوری نانو، راه‌اندازی باشگاه شرکت‌های دانش‌ بنیان صادراتی را در کارنامه دارد. عضویت در هیئت مدیره صندوق توسعه صادرات و تبادل فناوری و عضویت در هیئت مدیره هلدینگ دانش بنیان صنایع نانوتک آینده، از دیگر سوابق کاری ایشان است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.