رسانه‌های اجتماعی

November 28, 2023
13:56 سه شنبه، 7ام آذرماه 1402
کد خبر: 152903

اینستاگرام با قابلیت‌هایی جدید به جنگ با رقبای نوظهور می‌رود

منبع: زومیت

اینستاگرام هم‌زمان با ظهور رقبای جدیدی مثل BeReal، در تلاش است با قابلیت‌هایی جدید با آن‌ها مقابله کند.

به‌روایت بیزنس‌ اینسایدر، اینستاگرام باید نگران شبکه‌های اجتماعی دیگر باشد. نسل جدیدی از برنامه‌ها همواره راه‌اندازی می‌شوند و گاهی اوقات حتی بهتر از اینستاگرام عمل می‌کنند.

برای مثال، Lapse را در نظر بگیرید. این اپلیکیشنِ اشتراک‌گذاری عکس در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) در صدر جدول اپ استور اپل، سازنده گوشی آیفون، قرار گرفت و همچنان محبوب است. موضوع آن ساده است: با استفاده از برنامه مانند دوربین یک‌بارمصرف با گوشی عکس بگیرید و منتظر بمانید تا تصویر ظاهر شود. سپس، عکس‌های خود را در فهرست‌بندی خودکار آلبوم عکس‌ها فهرست کنید.

عکس‌های آلبومی پشت‌هم در یک پست پدیده‌ی منحصربه‌فرد اینستاگرامی هستند. محبوبیت آن‌ها به این دلیل بود که عکس‌ها نباید بی‌عیب می‌بودند یا زیاد دست‌کاری می‌شدند. این قابیلت برای احساس واقعی‌تر‌بودن اینستاگرام ایجاد شد.

Lapse یکی از چندین برنامه‌ی نسبتاً جدید است که کامًلا از فشاری که اینستاگرام به کاربران ایجاد می‌کند، انتقاد می‌کند. در توضیح فروشگاه اپلیکیشن Lapse آمده است: «Lapse برای دوستان است نه برای دنبال‌کنندگان».

برنامه‌های زیادی از BeReal گرفته تا Amo که به‌تازگی تیم فرانسوی Zenly، توسعه‌دهنده‌ی اسنپ چت، آن را راه‌اندازی کرده است، همگی برای جایگزینی اینستاگرام آمده‌اند. این برنامه‌های جدید به‌دلیل حس ناخوشایندی که اینستاگرام براثر مقایسه‌ی کاربران روزمره و افراد مشهور به‌وجود می‌آورد، استفاده می‌شوند.

در توضیح فروشگاه اپلیکیشن Amo آمده است: «شما چیزی بیش از یک عکس پروفایل و تعدادی از عکس‌های ویرایش‌شده هستید. به Amo خوش آمدید. فقط دوستان.»

به‌نظر می‌رسد اینستاگرام متوجه این موضوع شده است. در چند ماه گذشته، اینستاگرام چندین ویژگی را آزمایش و ارائه کرده است تا ما را به دوستان خود نزدیک‌تر کند.

در اوایل این ماه، اینستاگرام ویژگی Close Friends را گسترش داد که به کاربران امکان می‌دهد تا محتوا را برای تعداد دنبال‌کنندگان محدودتری نمایش دهند. برای کاربرانی که چندین حساب اینستاگرام برای اهداف یا مخاطبان مختلف دارند، این موضوع بسیار بزرگی است. شما می‌توانید عکس‌های خود را مستقیماً در صفحه‌ی شخصی خود پست کنید تا فقط دوستان نزدیکتان بتوانند آن‌ها را ببینند.

یکی از سخن‌گویان متا تأیید کرد که اینستاگرام در حال کار روی دو ویژگی جدیدی است که می‌تواند برخی از برنامه‌های جدید را به حاشیه براند. به‌نظر می‌رسد یکی از آن‌ها «Your Space» نامیده می‌شود و فضای خصوصی در صفحه‌ی عمومی شما خواهد بود.

دومین ویژگی جدید به روزهای فیس‌بوک درمقابل مای‌اسپیس بازمی‌گردد. این ویژگی دیواری برای اینستاگرام است که به دنبال‌کنندگان امکان می‌دهد تا یادداشت‌های متنی را در صفحه‌ی کاربر بگذارند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.