رسانه‌های اجتماعی

December 1, 2023
9:29 جمعه، 10ام آذرماه 1402
کد خبر: 153180

تردز سرانجام برای اروپایی‌ها منتشر می‌شود

منبع: zoomit

منابع آگاه می‌گویند شبکه‌ی اجتماعی تردز به‌زودی دردسترس کاربران اروپایی قرار می‌گیرد.

شبکه اجتماعی تردز در ماه جولای (تیر و مرداد) در بیشتر بازارها شروع به کار کرد، اما در اتحادیه اروپا راه‌اندازی نشد. دلیل آن عدم اطمینان متا از توانایی‌اش برای پایبند‌شدن به مقررات سختگیرانه اتحادیه‌ی اروپا برای خدمات آنلاین بود. برای مثال تردز می‌تواند داده‌هایی ازجمله اطلاعات رفتاری و تبلیغاتی را از اینستاگرام استخراج کند.

طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، متا برای پیروی از مقررات به کاربران اتحادیه‌ی اروپا حق انتخاب می‌دهد. این کاربران می‌توانند بدون داشتن پروفایلِ تردز، صرفاً به دیدن محتوا در این پلتفرم بپردازند.

این تغییر با نظرات جدید آدام موسری، رئیس اینستاگرام، هم‌زمان شده است. او گفته است این پلتفرم جدیدا راهی برای حذف یا غیرفعال کردن پروفایل تردز ارائه می‌کند و در عین حال حساب اینستاگرام مرتبط را دست نخورده باقی می‌گذارد.

با تغییر وضعیت بازار باید شاهد افزایش تعداد کاربران تردز باشیم. مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، در جلسه‌ی مالی فصل گذشته‌ی شرکت گفت که تردز اکنون فقط کمی کمتر از ۱۰۰ میلیون کاربر ماهانه دارد. از زمانی که تردز در اوایل سال جاری راه‌اندازی شد، نسخه‌ی وب، توانایی جستجوی پست‌ها و ویژگی ویرایش پست به آن اضافه شده است.

این توسعه و افزایش کاربران تردز هم‌زمان با توقف هزینه‌ی تبلیغات شرکت‌های بزرگ از جمله اپل، سازنده گوشی آیفون و لپ تاپ مک بوک و دیزنی در ایکس (توئیتر سابق)، رقیب تردز صورت گرفت. از دست رفتن درآمد تبلیغات ایکس توسط ایلان ماسک تأیید شده است.

تردز با اینستاگرام ادغام شده است، بنابراین متا پایگاه کاربری قوی برای این برنامه جدید دارد. تردز می‌تواند به خاطر افت درامد و نارضایتی کاربران ایکس و پایگاه قوی خود بیش‌از‌پیش پیشرفت کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.