بازی

فناوری اطلاعات

January 4, 2024
20:43 پنجشنبه، 14ام دیماه 1402
کد خبر: 156766

استیم محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین بازی‌های سال 2023 را اعلام کرد

Dota 2 به‌عنوان پرفروش‌ترین بازی سال 2023 شناخته شده است.

استیم با توجه به داده‌های جمع‌آوری‌شده طی سال 2023 و براساس فاکتورهایی مانند درآمد ناخالص، بیشترین تعداد گیمرهای هم‌زمان و تعداد گیمرهای فعال روزانه، بهترین‌ بازی‌های رایگان و پولی سال گذشته میلادی را اعلام کرد.

این بازی‌ها در هفت گروه پرفروش‌ها، جدیدترین‌ها، محبوب‌ترین، دسترسی سریع، Steam Deck ،Controller و واقعیت مجازی (VR) قرار گرفته‌اند. همچنین این هفت گروه در دو تا چهار سری شامل پلاتین، طلا، نقره‌‌ و برنز طبقه‌بندی می‌شوند.

جایگاه اول این لیست به Dota 2 تعلق گرفته و رتبه دوم نیز دراختیار Apex Legends است؛ دو بازی رایگانی که عملکرد خوبی در سال 2023 داشته‌اند. در رتبه سوم نیز Baldur’s Gate 3 حضور دارد؛ بازی جذابی که تحسین کارشناسان را برانگیخت و عنوان بهترین بازی سال 2023 را کسب کرد. Call of Duty Modern Warfare III نیز با وجود دریافت نقدهای مختلف، همچنان محبوب است و در رتبه چهارم جای دارد. دو بازی Destiny 2 و Cyberpunk 2077 نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

محبوب‌ترین بازی‌های سال 2023
حداکثر بیش از 300 هزار گیمر تجربه بازی با 6 عنوان برتر این فهرست را داشته‌اند. محبوب‌ترین بازی‌های سال 2023 به‌ترتیب عبارتند از:

Sons of the Forest
Destiny 2
Starfield
PUBG: Battlegrounds
Baldur’s Gate 3
Hogwarts Legacy

در فهرست بازی‌های Steam Deck نیز نام‌های مشابهی درکنار سایر بازی‌ها دیده می‌شود که به‌ترتیب زیر قرار دارند:

Witcher Wild Hunt
Resident Evil 4
Half-Life
Baldur’s Gate 3
Dave The Diver
Elden Ring
Hogwarts Legacy
GTA V
Starfield

اسامی بالا نشان می‌‌دهند که کاربران خواهان اجرای بازی‌های گرافیکی فشرده روی کنسول‌هایشان، حتی با وجود کاهش نرخ فریم و کیفیت گرافیکی هستند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.