اپراتورها

رگولاتوری

رگولیشن

January 19, 2024
10:25 جمعه، 29ام دیماه 1402
کد خبر: 158454

اپراتور BT انگلیس مدل افزایش تعرفه سالانه براساس نرخ تورم را متوقف می‌کند

ICTna.ir –  اپراتور BT انگلیس، از تابستان امسال محاسبه افزایش قیمت خدمات تلفن همراه و باند پهن را با استفاده از ارقام تورم متوقف خواهد کرد و در عوض به مدل پوند و پنی که قبلاً توسط رگولاتور پیشنهاد شده، می رود.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، رئیس فعلی رگولاتوری بریتانیا، آفکام، در مراحل اولیه برنامه خود قرار دارد و کمی قبل از انتشار آمار شاخص قیمت مصرف کننده در دسامبر توسط دفتر آمار ملی، این خبر را اعلام کرد، این متدی و معیاری که بسیاری از اپراتورهای مخابراتی برای محاسبه افزایش قیمت از آن استفاده می کنند.

با انتشار CPI در صبح چهارشنبه، همه نگاه ها در فضای مخابراتی به ارائه دهندگان خدمات خرده فروشی و روشی که آنها برای ارائه سطوح جدید قیمت گذاری خود انتخاب می کنند خواهد رفت و BT به عنوان بزرگترین اپراتور مخابراتی این کشور اعلام کرده، تمایل دارد با کمترین افزایش تعرفه جلو برود. با اعلام تغییر فوق، حالا BT می‌تواند خود را مثبت‌تر نشان دهد، حتی اگر مشتریانش همچنان با افزایش قیمت در اواسط قرارداد، مواجه خواهند شد.

مارک آلرا، مدیر عامل مصرف کننده BT در یک پست وبلاگی در این خصوص نوشت: تغییر قیمت سالانه ما هرگز یک گفت و شنود آسان با مشتریان نیست، به ویژه زمانی که افراد زیادی با افزایش هزینه زندگی سر و کار دارند. اما این یک مکالمه ضروری است که به ما کمک میکند هزینه های فزاینده و سرمایه گذاری های خود را مدیریت کنیم.

او در ادامه توضیح داد که از اوایل تابستان، BT یک مدل قیمت گذاری جدید مطابق با رویکردی که آفکام در حال حاضر در حال بحث روی آن است، معرفی خواهد کرد. این محاسبه CPI به علاوه درصد را کنار می‌گذارد. این ارقام در مورد BT که در حال حاضر CPI یا همان نرخ رشد تورم سالیانه به اضافه 3.9 درصد است بوده و بیریتیش تلکام 3.9 درصد بیشتر از نرخ تورم سال افزایش تعرفه سالیانه اعمال میکرده اما در عوض این بار جزئیات افزایش قیمت‌ها را به پوند و پنس نشان می‌دهد.

اطلاعات بیشتری در مورد اینکه در این مرحله چگونه مخاسبات پیش خواهند رفت منتشر نشده، اما شرکت مخابراتی اعلام کرد که انتظار دارد این افزایش از 1.50 پوند هزینه مضاعف در ماه برای برخی از مشتریان تلفن همراه و 3 پوند مضاعف در ماه برای پهنای باند شروع شود.

آفکام در ماه دسامبر برنامه خود را برای ممنوعیت افزایش قیمت‌های مرتبط با تورم به نفع مدل پوند و پنسی ترسیم کرد و مشاوره در مورد این موضوع تا اواسط فوریه ادامه خواهد داشت، به منظور شفاف‌سازی بیشتر مصرف‌کنندگان در مورد صورت‌حساب‌هایشان هم لازم است اطلاع رسانی شفافی برنامه ریزی شود. رگولاتور انگلیس داده‌هایی را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد بسیاری از مصرف‌کنندگان از معیارهای تورمی اپراتورها برای محاسبه افزایش قیمت‌ها استفاده نمی‌کنند و یا حتی در وهله اول چنین قراردادی دارند.

این موضوعی است که برای یک سال یا بیشتر به دلیل تورم فزاینده و بحران هزینه های زندگی مربوط به آن، تیتر خبرها را در بریتانیا به خود اختصاص داده بود. شرکت‌های مخابراتی بزرگ، از جمله BT، زمانی که قیمت‌ها را در این زمان در سال گذشته بالا بردند، جلوی اخبار منفی را گرفتند و احتمالاً امسال نیز مشابه آن‌ها بیشتر خواهد بود.

رسیدگی به روشی که افزایش قیمت ها محاسبه می شود و برای مصرف کنندگان توضیح داده می شود، مطمئناً گامی در جهت درست است، هم از سوی تنظیم کننده و هم از سوی BT. تصمیم دوم برای تغییر مدل نشان می دهد که آفکام به این برنامه ادامه خواهد داد. اما این واقعیت را تغییر نمی دهد که افزایش قیمت در اواسط قرارداد توسط بسیاری ذاتاً ناعادلانه تلقی می شود. اما این یک موضوع جداگانه است. رویکرد و مدل پوند و پنس کار را برای مصرف‌کنندگان آسان‌تر می‌کند.

کستر مان، مدیر، مشتری و اتصالات در CCS Insight در این خصوص خاطرنشان کرد: این یک حرکت هوشمندانه از سوی BT بود که از قوانین جدید مورد انتظار آفکام استفاده کند. مان پیش‌بینی کرد: اکنون توپ در زمین سایر اپراتورهای بریتانیا قرار دارد، که برخی از آنها احتمالاً به سرعت از BT پیروی خواهند کرد.

وی افزود: اما برای شرکای احتمالی وودافون و اپراتور تری، این به معنای تصمیم گیری های حیاتی است، زیرا استراتژی قیمت گذاری آنها توسط ناظر رقابت به عنوان بخشی از تحقیقات بزرگ آینده در مورد ادغام برنامه ریزی شده آنها مورد بررسی قرار می گیرد. در واقع، به نظر می‌رسد که در حال حاضر این اتفاق در بازار بریتانیا بسیار کم است، بدون اینکه تأثیری بر طرح ادغام وودافون با تری داشته باشد.

آلرا تأیید کرد که شاخص CPI امسال به اضافه 3.9 درصد افزایش، از 31 مارس، به طور معمول ادامه خواهد داشت و تمام تلاش خود را کرد تا اهمیت آن را کم رنگ کند.

او گفت: با اعلام نرخ تورم CPI در روز آینده، اکثر مشتریان ما می توانند انتظار افزایش چند پوندی در ماه را داشته باشند، تقریباً به اندازه قیمت یک قهوه آماده در هر ماه!

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.