اپراتورها

بازار سرمایه

خبر اول

January 22, 2024
14:28 دوشنبه، 2ام بهمنماه 1402
کد خبر: 158602

ورایزون ارزش عملیات تجاری خود را 5.8 میلیارد دلار کاهش داد

ICTna.ir – ورایزون در سه ماهه چهارم سال گذشته 5.8 میلیارد دلار ارزش عملیات تجاری خود را در کنار وضعیت مالی خود کاهش خواهد داد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شرکت مخابراتی ایالات متحده، اعلامیه ای را از طریق پرونده SEC اعلام کرد که در آن اساساً گفته بود که تعداد آنها کمتر از آن چیزی است که قبلاً انتظار داشت و عملاً ارزش عملیات مورد بحث را کاهش می دهد. Verizon Business به مشتریان سازمانی و دولتی خدمت می کند.

این شرکت، در سه ماهه چهارم سال 2023، در ارتباط با فرآیند بودجه سالانه خود، یک بررسی جامع برنامه ریزی استراتژیک پنج ساله از واحد گزارشگری تجاری خود را تکمیل کرد که منجر به پیش بینی های مالی کمتری نسبت به چرخه برنامه ریزی استراتژیک پنج ساله سال قبل شد. آزمون کاهش ارزش مشخص کرد که ارزش منصفانه واحد گزارشگر تجاری کمتر از ارزش دفتری آن است.”

کسب‌وکارها تمام تلاش خود را می‌کنند تا در مخارج خود را مدیریت کنند، که طبیعتاً بر ارائه‌دهندگان مخابراتی آنها تأثیر می‌گذارد. و آنچه آنها خرج می کنند بیشتر به سمت خدمات تلفن همراه منحرف شده است تا ثابت.

تعدادی از تحلیلگران، به نقل از Fierce Telecom ، همچنین به تغییر از MPLS به SD-WAN اشاره کرده اند، که دومی سهم کمتری از درآمد را برای ارائه دهنده مخابرات به ارمغان می آورد. این رسانه خبری خاطرنشان می کند که مسئله درآمدهایی است که شرکت مخابراتی از خدمات تجاری به دست می آورد، نه کاهش تعداد مشتریان.

این تنها بخشی از داستان است، اما ارقام سه ماهه سوم ورایزون نشان دهنده افزایش سالانه اتصالات بی سیم پس پرداخت خرده فروشی تقریباً 1 میلیون در بخش تجاری و راهکارهای سازمانی است. اتصالات پهن باند سیمی در مدت مشابه 2 درصد کاهش یافته است.

با این حال، درآمدهای عملیاتی برای کسب و کار در همان بازه زمانی 4 درصد کاهش یافت و به 7.53 میلیارد دلار در سه ماهه رسید، در حالی که EBITDA با 6 درصد کاهش به 1.67 میلیارد دلار رسید.

یکی از زمینه‌های رشد Verizon Business در بخش دسترسی بی‌سیم ثابت (FWA) است، حوزه‌ای که تمرکز خود را در چند سال گذشته افزایش داده است . گزارش سه ماهه سوم آن نشان می‌دهد که بیش از یک میلیون مشتری FWA در بخش تجاری داشته است که بسیار بیش از دو برابر رقمی است که یک سال قبل ارسال کرده بود. البته، FWA از نظر مالی بخش کلی یک قطره در اقیانوس است، اما ارزش برجسته کردن را دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.