خدمات ابری و مجازی‌سازی

January 26, 2024
12:36 جمعه، 6ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159130

مدیرعامل ابر دراک: رشد هوش مصنوعی باعث افزایش گستره کاربرد شبکه‌های HPN شده

منبع: Digiato

مدیرعامل ابر دراک در پنجمین همایش تخصصی شبکه ایران از توسعه شبکه‌های فوق سریع (HPN) در پردازش ابری و هوش مصنوعی خبر داد.

مجموعه ایرناگ، بزرگ‌ترین گردهمایی فعالین حوزه شبکه ایران را برگزار کرد. شرکت‌های بزرگ زیرساختی و فعالان و علاقه‌مندان حوزه شبکه در این مراسم حضور داشتند. در این رویداد، 13 موضوع فنی توسط بازیگران مهم حوزه زیرساخت کشور برای حدود 330 نفر از فعالان و متخصصان حوزه شبکه و اینترنت ارائه شد و شرکت‌کنندگان به اشتراک تجربه و دانش در این حوزه پرداختند.

«سینا سلطانی»، مدیرعامل ابر دراک، شبکه‌های فوق سریع (High Performance Networks) در قالب یک ارائه فنی معرفی کرد. او پیرامون کاربرد شبکه‌های فوق سریع در دنیای پردازش های مدرن گفت : «در گذشته، توسعه این شبکه‌ها برای پردازش‌های فوق سریع (HPC) انجام می‌شد؛ اما امروزه با توجه به رشد فزاینده توسعه برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی، رایانش ابری و برنامه‌های کاربردی وابسته به منابع ذخیره‌سازی بسیار زیاد، این شبکه‌ها برای حوزه‌های گسترده‌تری کاربرد دارند.»

سلطانی در ارائه خود به معرفی پروتکل RoCE (RDMA over Converged Ethernet) به‌عنوان کاربردی‌ترین راهکار برای دستیابی به شبکه‌هایی با تاخیر حداقل و پهنای باند حداکثر در مقیاس گسترده پرداخت. او در نهایت نیز روند توسعه کارت‌های شبکه در سال‌های اخیر و راهکارهای پیشنهاد شده برای پیاده‌سازی شبکه‌های فوق سریع را برای شرکت‌کنندگان توضیح داد.

در بخش افتتاحیه این رویداد، «میلاد افشاری»، بنیان‌گذار ایرناگ با اشاره به این موضوع که این انجمن برای مشارکت گرداننده شبکه ایران ایجاد شده و کارکرد اجرایی نداشته است، از نتایج مشارکت‌های صورت گرفته در این انجمن برای افزایش نفوذ و بهره‌وری از اینترنت در سال‌های اخیر نام برد.

این همایش در روز اول با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و در روز دوم با برگزاری نشست‌های تخصصی برگزار شد. در پایان این همایش تیم برگزارکننده، این رویداد را بزرگ‌ترین همایش برگزار شده توسط آیرناگ معرفی کردند و برای ادامه و تشکیل این همایش در دوره‌های بعد در شهرهایی به جز تهران، ابراز امیدواری کردند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.