سیستم‌عامل و نرم‌افزار

February 1, 2024
14:18 پنجشنبه، 12ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159663

«ویندوز 12» با اتکای کامل به هوش مصنوعی توسعه میابد

منبع: همکاران سیستم

منابع آگاه اطلاعاتی از «ویندوز 12» یا هر آنچه که مایکروسافت قصد دارد سیستم عامل بعدی خود بنامد را به اشتراک گذاشته‌اند که به نظر می‌رسد به طور چشمگیر با هوش مصنوعی ادغام شده است.

شایعات منتشر شده پیرامون ویندوز و نحوه توسعه نسخه بعدی سیستم عامل مایکروسافت هر روز منتشر می‌شود و منابع آگاه گزارش داده‌اند غول نرم افزاری جهان با همکاری فروشندگان سخت افزاری که مشتریان مشتاق به استفاده از هوش مصنوعی دارند مصمم شده است دستیارهای هوش مصنوعی خود را به سمت نیازهای مصرف کنندگان سوق دهد.

مایکروسافت هنوز اخبار منتشر شده در مورد ویندوز 12 را تایید نکرده است و بنابراین تاکنون هیچ پیش نمایش رسمی از سوی این شرکت ارایه نشده است. بنابراین می‌توان احتمال داد برخی از این اخبار ممکن است هرگز در نسخه بعدی سیستم عامل ویندوز مشاهده نشوند.

با این وجود در تمامی اخبار اعلام شده است که نسخه آتی سیستم عامل مایکروسافت تحولات عظیم را نسبت به «ویندوز 11» شامل می‌شود و همچنین چند عنصر رابط در آن طراحی شده است که پیش‌تر مایکروسافت اخباری را در مورد آنها منتشر کرده بود.

برای منوی «استارت» نسخه بعدی ویندوز طراحی مینیمالیستی به کار رفته است و با این وجود مضامینی از نسخه‌های قبلی ویندوز را نیز در خود جا داده است. در طراحی جدید نوار وظیفه به بالای صفحه منتقل شده است و تعدادی دکمه دسترسی سریع را در پایه باقی گذاشته است. بخش‌های مربوط به تنظیمات و File Explorer مرتب شده‌اند و صفحه تنظیمات سریع هم بهبود یافته است.

در این میان پیشنهاداتی برای لوگوی جدید ویندوز با الهام از چشم انداز جدید مایکروسافت به همه محصولات خود با گوشه‌های گرد هم ارایه شده است.

منبع: theregister.com

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.