5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

خبر اول

February 9, 2024
11:53 جمعه، 20ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160001

نوکیا و اپراتور NOS پرتغال قراردادی برای هسته شبکه، API و 5G SA امضا کردند

 

ICTna.ir – اپراتور NOC پرتغال با نوکیا قراردادی امضا کرده است که شامل هسته مستقل 5G و یادداشت تفاهم برای کار بر روی APIها است. بر اساس اخبار منتشر شده، هسته 5G SA به اپراتور یک مدل نرم افزاری کاملاً خودکار و مقیاس پذیر، با اتوماسیون کامل و مداخله نزدیک به صفر و قابلیت تأخیر بسیار کم، برای ارائه پیشنهادهای نوآورانه به مشتریان 5G ارائه می دهد.

APIها به عنوان نمونه ای در سراسر صنعت از آنچه ممکن است این پیشنهادات مشتری گریزان به نظر برسد، تبلیغ شده است که 5G SA یا «5G مستقل» می تواند آن را تسهیل کند. این قرارداد همچنین شامل تفاهم نامه ای است که براساس آن NOC از شبکه نوکیا به عنوان پلت فرم کد استفاده می کند و با این وندور مخابراتی برای ایجاد برخی API برای موارد مختلف صنعتی، سازمانی و مصرف کننده همکاری می کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، نوکیا همچنین راه حل مدیریت شبکه MantaRay خود را که قبلاً NetAct نامیده می شد، به NOS ارائه خواهد کرد. زیرساخت ابری بافت و شبکه ​​برای این پروژه با روترهای  نوکیا 7220 IXR که توسط سیستم خدمات نوکیا مدیریت و خودکار می‌شوند، ارائه می‌شود.

Shkumbin Hamiti، رئیس پلتفرم کسب درآمد شبکه گفت: قابلیت‌های پیشرفته شبکه 5G NOS، در ارتباط با شبکه نوکیا به‌عنوان پلتفرم کد با پورتال توسعه‌دهنده، مسیر مهم دیگری را برای توسعه‌دهندگان برای ابداع راه‌حل‌های نرم‌افزاری برای مشتریان خود و ایجاد ارزش ایجاد می‌کند.

خورخه گراسا، مدیر ارشد فناوری در NOS هم گفت: نوآوری یک اصل اصلی رهبری بازار ما در 5G است و همکاری با نوکیا ثابت کرده است که در این موفقیت مستمر کلیدی است. با معرفی هسته 5G SA نوکیا، می‌توانیم با افشای عملکردهای شبکه‌مان و کشف فرصت‌های رشد جدید، دارایی‌های خود را بیشتر کسب کنیم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.