خدمات ابری و مجازی‌سازی

February 11, 2024
21:16 یکشنبه، 22ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160492

پبیش‌بینی‌های گارتنر در مورد آینده 100 شرکت برتر خدمات رایانش ابری

کارشناسان براساس تازه‌ترین پیش بینی‌های خود اعلام کردند 100 شرکت برتر جهانی در عرصه خدمات رایانش ابری طی سال 2024 میلادی صدها میلیارد دلار درآمد خواهند داشت. زیرا تمایلات ابری کسب و کارها با نوآوری‌های ارایه شده در حوزه هوش مصنوعی و موارد استفاده از تحولات تجاری روز به روز افزایش میابد.

بزرگترین شرکت‌های فناوری در حال افزایش فعالیت‌های خود در حوزه رایانش ابری و فناوری‌های مرتبط هستند و همچنین امنیت سایبری ابری و توسعه محصولات رایانش ابری مبتنی بر هوش مصنوعی برای آنها در اولویت قرار گرفته است. این فرآیند زیرساخت‌های ابری و بزرگترین توسعه دهندگان آنها یعنی AWS آمازون، گوگل و مایکروسافت را شامل می‌شود وهمچنین بازار تولیدکنندگان تراشه‌ از جمله انویدیا و اینتل را هم داغ کرده است.

مرکز تحقیقاتی گارتنر انتظار دارد سرمایه گذاری کاربران نهایی در سراسر جهان برای در اختیار گرفتن خدمات رایانش ابری تا پایان سال 2024 میلادی به 679 میلیارد دلار برسد که از 564 میلیارد دلار در سال 2023 بیشتر است.

«سید ناگ» از مدیران تحقیقات گارتنر در این خصوص گفت: «فضای رایانش ابری به یک بخش ضروری در سازمان‌ها تبدیل شده است. با این حال این مسئله به آن معنی نیست که نوآوری‌ها در دنیای ابری کندتر می‌شود یا متفاوت خواهد شد. فرآیند توسعه خدمات رایانش ابری در آینده نزدیک تغییر خواهد کرد، زیرا مدل‌های ابری نوین منجر به بهبود نتایج کسب و کار نمی‌شوند و در عوض نتایج فعالیت سازمان‌ها مدل‌های ابری را شکل خواهند داد». گارتنر پیش بینی کرده است که امنیت ابری در سال 2024 به عنوان سریع‌ترین بخش، بیشترین رشد را خواهد داشت و بخش اعظم سرمایه گذاری‌ها به آن اختصاص خواهد یافت. بر این اساس احتمال می‌رود سرمایه گذاری در بخش امنیت سرویس‌های ابری برای سال 2024 میلادی رشد 24.7 درصدی را تجربه کند و ارزش بازار آن به 7 میلیارد دلار برسد.

منبع: crn.com
ترجمه: همکاران سیستم

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.