اپراتورها

خبر اول

رمز ارز

February 28, 2024
13:45 چهارشنبه، 9ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161234

دویچه تلکام با Fetch.AI بوش برای توسعه Web3 شریک می‌شود

 

ICTna.ir – اپراتور آلمانی دوئچه تلکام، معروف به DT، اولین شریک شرکتی است که به بنیاد Fetch.AI که توسط بوش تأسیس شده، می‌پیوندد و اقدام به اعتباربخشی و اعتبارسنجی در بلاکچین Fetch.AI خواهد کرد. مخابرات آلمان، به اولین شریک شرکتی تبدیل شده است که به بنیاد Fetch.ai می‌پیوندد و MMS زیرمجموعه این مخابرات به عنوان اعتبارسنجی برای پلتفرم Fetch.ai عمل خواهد کرد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، Fetch.ai یک ارائه دهنده زیرساخت Web3 است که به دنبال گشودت مدل های جدید “کسب و کار همتا به همتا” با ادغام هوش مصنوعی و بلاک چین است. برای این منظور، یک بلاکچین منبع باز ایجاد کرده است که بر اساس پروتکل Cosmos ساخته شده است. این عامل به عوامل مستقل مبتنی بر هوش مصنوعی متکی است، که می‌گوید می‌توانند برای ایجاد بازارهای پویا به یکدیگر متصل شوند، جستجو و معامله کنند.

Web3 به ایده اینترنت غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین اشاره دارد، در مقابل Web2.0 که تحت سلطه شبکه های اجتماعی و محتوای تولید شده توسط کاربر و محاسبات ابری است.

این شرکت بنیاد Fetch.AI را همراه با بوش در فوریه 2023 راه اندازی کرد. هدف تحقیق، توسعه و استقرار فناوری Web3 برای موارد استفاده در تحرک، صنعتی و مصرف کننده است. با توجه به اینکه بوش در بخش‌های تحرک، فناوری صنعتی، کالاهای مصرفی، و انرژی و فناوری ساختمان عمل می‌کند، این با حوزه‌های تخصص بوش مطابقت دارد. این بنیاد می گوید از بنیاد لینوکس الهام گرفته است که بر نوآوری غیرمتمرکز و منبع باز تمرکز دارد.

دیرک رودر، سرپرست تیم زیرساخت‌ها و راه‌حل‌های Web3 در دوئیچه تلکام MMS، گفت که مشارکت بین این سه شرکت “برنامه‌های صنعتی را با اینترنت اشیا ترکیب می‌کند. عوامل مستقل خدمات صنعتی را خودکار می‌کنند، فرآیندها را ساده می‌کنند و آنها بلاکچین را ایمن و مقیاس‌پذیر می‌کنند.

این شرکت ها می گویند همگرا شدن بلاکچین با هوش مصنوعی چندین مزیت را ایجاد می کند، از جمله ایجاد ذخیره سازی امن و شفاف داده که به هوش مصنوعی امکان دسترسی به مجموعه داده های قابل اعتماد را می دهد. سپس هوش مصنوعی می‌تواند از بلاک چین برای تصمیم‌گیری آگاهانه‌تر استفاده کند.

Deutsche Telekom MMS جدا از ارائه زیرساخت ها و تخصص های مخابراتی، به عنوان یک اعتبارسنجی برای پلت فرم Fetch.ai نیز عمل خواهد کرد. این بدان معناست که وظیفه آن بررسی معتبر بودن تراکنش‌های جدید قبل از افزودن آنها به بلاک چین است و شبکه را ایمن نگه می‌دارد.

این اولین تلاش دویچه تلکام در حوزه بلاک چین نیست. این شرکت در حال حاضر خدمات سهامداری و اعتبار سنجی خود را در چندین پلتفرم از جمله اتریوم ، یکی از بزرگترین دفتر کل توزیع شده و سایر موارد شامل Polkadot، Celo یا Q ارائه می کند.

دی تی، تنها شرکت مخابراتی نیست که در بلاک چین به عنوان یک اعتبارسنجی مشارکت می کند. تلفونیکا با بنیاد Celo مستقر در ایالات متحده آمریکا در همین خصوص همکاری کرده است، که به دنبال ترویج شمول مالی، پذیرش بیشتر موارد استفاده و پایداری از طریق بلاک چین است.

در همین حال، وودافون این نقش را از طریق شرکت تابعه خود Vodafone Digital Asset Broker (DAB) که با شبکه Aventus شریک شده است، بر عهده گرفته است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.