5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

February 26, 2024
16:01 دوشنبه، 7ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161490

قطع شدن شبکه AT&T کاربران شبکه حاکمیتی FirstNet را ناامید کرد

ICTna.ir – قطعی چند ساعته و سراسری شبکه تلفن همراه AT&T در روزهای گذشته، پلتفرم ارتباطی حاکمیتی FirstNet آن شرکت را در چندین شهر در سراسر ایالات متحده آمریکا به کلی زمین گیر کرد. هنوز هیچ جزئیاتی در این خصوص منتشر نشده است. AT&T هنوز در حال کار برای رفع و تشخیص قطعی شبکه سراسری است که بر مصرف کنندگان و FirstNet، شبکه پهنای باندی که برای اولین پاسخ دهندگان ساخته است، تأثیر می گذارد. FirstNet گفت سرویس بازیابی شده است، اما در مورد طول، شدت یا هزینه قطع اظهار نظر نمی کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، یکی از سخنگویان FirstNet Authority در این خصوص گفته: مقامات شبکه First از قطعی سرویس بی سیم که رخ داده است آگاه است. پیمانکار شبکه سراسری ما، AT&T، اقدام فوری برای اولویت بندی بازیابی برای کاربران امنیت عمومی FirstNet انجام داد و تأیید کرده است که سرویس در حال حاضر به طور عادی در سراسر شبکه FirstNet اجرا می شود.

سازمان شبکه First Responders (FirstNet) یک آژانس دولتی ایالات متحده آمریکا است که مسئول ارائه یک شبکه بی سیم سراسری به آژانس های ایمنی عمومی، از پلیس تا آتش نشانان است. AT&T شبکه FirstNet را از طریق باند 14 فرست نت روی 700 مگاهرتز اجرا می کند.

همانطور که در اوایل این ماه گزارش شد، بودجه سرمایه گذاری FirstNet برای سال 2024 برابر با 547 میلیون دلار است که دو برابر کل سال گذشته است. این آژانس دولتی گفته است که بخشی از این هزینه را به خدمات پیشرفته 5G اختصاص خواهد داد که به گفته مقامات، سرویس FirstNet را سریعتر و توانمندتر می کند.

قطعی در حال حاضر مورد توجه مراجع نظارتی قرار گرفته است. سخنگوی FCC در این خصوص گفت: ما از قطعی های گزارش شده بی سیم آگاه هستیم و اداره امنیت عمومی و امنیت داخلی ما به طور فعال در حال بررسی است. ما با AT&T و مقامات ایمنی عمومی، از جمله FirstNet، و همچنین سایر ارائه دهندگان در تماس هستیم.

قبل از تعمیر سرویس، ساعت‌ها ناامیدی برای آتش‌نشانان، پلیس و همه آژانس‌هایی که از پلتفرم ارتباطی اختصاصی AT&T استفاده می‌کنند، ایجاد شده بود.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.