اپراتورها

اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

خبر اول

March 8, 2024
18:23 جمعه، 18ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161514

برنامه حمایت از تولید داخل خاک آمریکا برای پروژه BEAD؛ مورد تمجید صنعت قرار گرفت!

ICTna.ir – اداره ملی مخابرات و اطلاعات آمریکا، NTIA، به تازگی معافیت نهایی خود را در مورد قوانین «آمریکایی بسازید، آمریکایی بخرید» برای برنامه 42.5 میلیارد دلاری دسترسی و استقرار سهام پهنای باند (BEAD) منتشر کرد و رسماً مشخص کرد که کدام محصولات مرتبط با ساخت‌های BEAD باید در داخل کشور تولید شوند. این معافیت از حمایت اولیه گروه‌های صنعتی و تاییدیه برخی تامین‌کنندگان مبنی بر همسویی محصولاتشان با الزامات دریافت کرد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، معافیت نهایی پس از انتشار یک معافیت پیشنهادی توسط NTIA در آگوست گذشته صورت می‌گیرد که پس از آن 66 نظر از ISPها، تولیدکنندگان، انجمن‌های تجاری و اتحادیه‌ها دریافت کرد که خواستار شفاف‌سازی‌ها و توضیحات مختلف شده بودند.

ویل آرباکل، مشاور ارشد سیاست در NTIA، اعلام کرد که این معافیت “قوی ترین رویکرد ممکن را برای محافظت از مشاغل آمریکایی را دارد و در عین حال تضمین می کند که ما می توانیم به سرعت شبکه های اینترنتی را بسازیم.”

آرباکل تأیید کرد که معافیت همچنان نیازمند تولید داخلی 90 درصد از محصولات BEAD است: زمانی که معافیت پیشنهادی BABA را در ماه اوت منتشر کردیم، تخمین زدیم که رویکرد ما به این معنی است که نزدیک به 90 درصد از بودجه BEAD که برای تجهیزات صرف می‌شود، صرف خواهد شد. تجهیزات تولید شده در آمریکا بر اساس معافیتی که امروز منتشر شد، با این تخمین ثابت می ماند. در ابتدا، بسیاری از افراد در صنعت به ما گفتند که نیاز به ترجیح تولید داخلی و خرید آمریکا برای برنامه BEAD نمی تواند انجام شود و یک چشم پوشی کلی را ضروری میدانستند. ما از نزدیک با سهامداران برای توسعه این راهنما کار کردیم، و خوشحالم که می بینم تولیدکنندگان قدم برداشته و ثابت کرده اند که این روایت اشتباه بود.

نوکیا، بعنوان یکی از وندورهای اصللی این بازار، به سرعت تأیید کرد که محصولاتش با قوانین BABA BEAD مطابقت دارند و گفت: مجموعه کامل محصولات منطبق با برنامه “آمریکایی بخرید” تا اواسط سال 2024 در دسترس خواهد بود. این شرکت سال گذشته برنامه‌های خود را برای تولید محصولات الکترونیکی شبکه باند پهن برای BEAD در مرکز Sanmina در ویسکانسین اعلام کرد.

سندی موتلی، مدیر کشوری ایالات متحده در نوکیا، در بیانیه‌ای مطبوعاتی پس از انتشار معافیت نهایی، گفت: ما مفتخریم که مطابق با برنامه “خرید آمریکایی” هستیم و از تلاش‌های دولت ایالات متحده برای ارائه پهنای باند به هر آمریکایی حمایت می‌کنیم.

نوکیا همچنین بیانیه‌ای از Frontier، یک مشتری ارائه‌دهنده خدمات را شامل می‌شود: Veronica Bloodworth، مدیر ارشد شبکه Frontier در این بیانیه گفت: ما مفتخریم که از فناوری سازگار با Nokia Buy America استفاده می کنیم تا به ما کمک کند پهنای باند پرسرعت فیبر را به مردم و جوامعی که بیشتر به آن نیاز دارند، ارائه دهیم.

Adtran که سال گذشته برنامه‌های خود را برای تولید محصولات BEAD در هانتسویل، آلاباما اعلام کرد، بیانیه‌ای منتشر کرد که مطابقت خود را با این بیانیه، تأیید کرد. رابرت کانگر، جنرال پلتفرم‌های نرم‌افزار و استراتژی در Adtran، گفت: ما از وضوح حکم نهایی BABA استقبال می‌کنیم که ما را قادر می‌سازد راه‌حل‌های خود را با الزامات فدرال هماهنگ کنیم و از آمادگی خود برای حمایت از برنامه BEAD در بستن شکاف دیجیتالی آمریکا اطمینان حاصل کنیم. یک بیانیه مطبوعاتی “در حالی که ما به همسویی تلاش های خود با اهداف برنامه ادامه می دهیم، مشتاقانه منتظر اداره ملی مخابرات و اطلاعات (NTIA) هستیم که فرآیند صدور گواهینامه و جزئیات را ارائه دهد. این مرحله برای اپراتورها بسیار مهم است تا شبکه های BEAD خود را با اطمینان طراحی کنند. اطمینان حاصل شود که آنها می توانند از راه حل های منطبق با BABA ما استفاده کنند و استقرار زیرساخت های پهن باند پرسرعت را در سراسر کشور تسریع کنند.

سایر تامین کنندگانی که برنامه های خود را برای تولید محصولات داخلی برای برنامه BEAD اعلام کرده اند عبارتند از Calix , Ciena , OFS و Vecima !

 

مشخصات و جزئیات این برنامه چیست؟

معافیت نهایی BABA تأیید می کند که برای مدت زمان ساخت پروژه ملی BEAD (چیزی شبیه به نهضت توسعه فیبرنوری در ایران و البته با تمرکز بر توسعه در مناطق کم برخوردار) اعمال خواهد شد.

برای آن دسته از مشوق های BEAD که در تاریخ یا پس از تاریخ اجرایی این معافیت یعنی از 22 فوریه 2024 تا 22 فوریه 2029 (یعنی پنج سال از تاریخ لازم‌الاجرا شدن) تعهد شده‌اند، این چشم پوشی برای وجوهی اعمال می‌شود که توسط دریافت‌کنندگان مشوقها و دریافت‌کنندگان فرعی در طول این مدت هزینه شده است. کل دوره اجرای مشوق ها، در این معافیت آمده است.

DOC یک معافیت محدود برای ورودی های غیر نوری شیشه ای در فیبر و مصالح ساختمانی صادر کرد اما از اعطای معافیت های اضافی برای فیبر نوری و کابل فیبر نوری خودداری کرد.

با اشاره به این تصمیم، DOC گفت: کانکتورها را اضافه‌های جزئی به کابل فیبر نوری می‌داند که پس از تولید مصالح ساختمانی در خاک آمریکا اتفاق می‌افتد. بنابراین، کانکتورها نیازی به تولید یا اتصال به فیبر نوری در ایالات متحده ندارند.

این بخش قوانین BABA را برای پایانه های خط نوری و پایانه های خط نوری از راه دور (OLTs/rکارت های خط OLT) حفظ کرد. پلاگین های نوری؛ و پایانه‌های شبکه نوری و واحدهای شبکه نوری (ONTs/ONUs)، اما از 55 درصد هزینه قطعات مورد نیاز چشم پوشی کرد و راهنمایی‌های بیشتری در مورد فرآیندهای ساخت مورد نیاز برای این مواد ارائه کرد تا مطابقت داشته باشند.

در مورد محفظه ها، وزارت بازرگانی از چشم پوشی از 55 درصد هزینه قطعات الزامی امتناع ورزید و دستورالعمل هایی را برای مطابقت این محصولات ارائه کرد.

این بخش همچنین از الزامات BABA برای اکثر تجهیزات نوری غیرفعال، علاوه بر نیمه هادی ها، روترها و سوئیچ ها صرف نظر کرد.

 

واکنش صنعت

قوانین BABA و تأثیر آنها بر BEAD در چند سال گذشته برای گروه‌های صنعتی نگران کننده بوده است، اما به نظر می‌رسد که معافیت نهایی امروز به خوبی توسط همان طرف‌ها مورد استقبال قرار گرفته است.

“رویکرد NTIA در برنامه Build America Buy America یک حرکت هوشمندانه است که نیاز ارائه دهندگان به خرید قطعات شبکه مورد نیاز برای استقرار BEAD را به موقع در حالی که تولید آمریکایی افزایش می‌یابد متعادل می‌کند. جاناتان اسپالتر، مدیر عامل USTelecom در بیانیه ای گفت:ما باید با هر دو هدف یعنی دستیابی به اتصال جهانی و شتاب بخشیدن به آمریکا، با تولید در مسیرهای موازی، به حرکت رو به جلو ادامه دهیم.

این معافیت همچنین تأییدیه انجمن صنعت مخابرات (TIA) و انجمن باند پهن فیبر (FBA) را به همراه داشت.

دیو استلین، مدیر عامل TIA، گفت: TIA از کاری که وزارت بازرگانی برای ایجاد معافیت محدود از الزامات خرید آمریکا برای برنامه دسترسی و استقرار سهام پهن باند (BEAD) انجام داد، قدردانی می کند. اعضای ما در حال حاضر شروع به سرمایه گذاری قابل توجهی در تولید در داخل آمریکا برای حمایت از برنامه BEAD کرده اند. انتشار این معافیت محدوده نهایی شفافیت را برای شرکت هایی که در تولید ایالات متحده سرمایه گذاری می کنند فراهم می کند و تضمین می کند که ما یک قدم به هدف خود برای استقرار پهنای باند نزدیک تر شده ایم.

گری بولتون، مدیر عامل FBA هم در این خصوص اضافه کرد: انجمن پهنای باند فیبر، اداره ملی مخابرات و اطلاعات را به دلیل جدیت و کوشش خود در اتخاذ معافیت Build America Buy America برای برنامه BEAD تحسین می کند و خاطرنشان کرد که این معافیت “تولید داخلی را افزایش می دهد”. محصولات مورد نیاز برای آن زیرساخت به دریافت‌کنندگان بودجه اجازه می‌دهد تا از طریق نوآوری و استقرار به موقع زیرساخت‌های پهنای باند، به ارائه فرصت‌های اقتصادی، از جمله ایجاد شغل، ادامه دهند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.