5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

خدمات ابری و مجازی‌سازی

March 3, 2024
10:23 یکشنبه، 13ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161824

اپراتور آمریکایی AT&T ترافیک تجاری SA و NSA خود را روی پلتفرم Azure مایکروسافت می‌برد

ICTna.ir – عملیات مستقل (SA) و غیر مستقل (NSA) اپراتور آمریکایی AT&T از طریق تجهیزات مایکروسافت انجام می شود و اکنون AT&T این ترافیک را به پلتفرم جدید Azure Operator Nexus مایکروسافت منتقل می کند. در نمایشگاه MWC امسال در بارسلون، مقامات AT&T گفتند که این شرکت قصد دارد از اواخر سال جاری میلادی ترافیک تجاری را به پلتفرم Azure Operator Nexus مایکروسافت آغاز کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، یگال الباز از AT&T این پلتفرم را “قابل توجه” خواند. او در حاشیه نمایشگاه MWC بارسلونا گفت: چیزهایی که هفته ها و ماه ها طول کشید، اکنون روزها طول می کشد. ما می‌خواستیم از اتوماسیون و APIها و ابزارهایی که در Azure وجود دارد بهره ببریم.

این حرکت سال ها کار بین این دو غول را تسریع می کند. AT&T برای اولین بار در سال 2021 قرارداد مهم خود را با مایکروسافت اعلام کرد و از آن زمان این شرکت ها در حال پالایش و شفاف سازی پارامترهای معامله پیچیده خود هستند. اساسا AT&T عملیات اصلی و کارکنان بخش شبکه ابری موسوم به نتورک کلاد خود را به مبلغ نامشخصی به مایکروسافت فروخت. همانطور که مایکروسافت از این محصول برای ساخت پلتفرم جدید Azure Operator Nexus خود استفاده می کند، AT&T آن اوپریشن را اجاره می دهد. مقامات مایکروسافت توضیح دادند که مایکروسافت اساساً کد، امنیت و چارچوب موجود مایکروسافت خود را حول محصول اصلی “شبکه ابری” AT&T به منظور تولید Azure Operator Nexus که مایکروسافت اکنون آن را به سایر اپراتورهای شبکه می‌فروشد، قرار داده است.

بنابراین، Azure Operator Nexus از فناوری مخابراتی که مایکروسافت از Affirmed Networks و Metaswitch Networks و همچنین AT&T به دست آورده است، سرچشمه می گیرد.

همزمان اپراتور اماراتی اتصالات این هفته به عنوان دومین مشتری مایکروسافت برای پلتفرم Nexus مایکروسافت پس از AT&T ظاهر شد.

اما مقامات AT&T تکرار کردند که این حرکت به سمت فضای ابری عمومی نیست. الباز گفت: پلتفرم Nexus مایکروسافت در مراکز داده ما، بر روی سخت افزار ما اجرا می شود و توسط ما اداره می شود.

 

از NSA تا SA

مدیر اجرایی شبکه AT&T، کریس سامبار، اواخر سال گذشته گفت که این اپراتور در حال انتقال برخی از مشتریان به نسخه مستقل (SA) هسته 5G خود است. این حرکت پس از سالها تاخیر انجام می شود.

سامبر درباره تلاش‌های 5G SA اپراتور AT&T نوشت: ما روزانه هزاران مشتری را جابه‌جا می‌کنیم. ما همچنین اخیراً سرویس بی‌سیم ثابت خانگی AT&T Internet Air را راه‌اندازی کرده‌ایم و از همان ابتدا، این محصول از شبکه ۵G مستقل استفاده می‌کند.

مانند اکثر اپراتورها، AT&T برای اولین بار 5G را از طریق یک هسته غیر مستقل (NSA) راه اندازی کرد. هر دو عملیات SA و NSA 5G این اپراتور در حال حاضر از طریق تجهیزات مایکروسافت بر اساس توافقنامه 2021 این شرکت ها اجرا می شوند، اما تغییر این است که اکنون ترافیک AT&T از طریق پلت فرم جدید Nexus مایکروسافت انجام می شود.

الباز توضیح داد که AT&T همچنان به انتقال بیشتر و بیشتر ترافیک تجاری خود به هسته SA 5G خود ادامه خواهد داد، حتی اگر به پلتفرم Azure Operator Nexus مایکروسافت منتقل شود. او گفت که ترافیک شامل عملیات بی سیم ثابت و همچنین تلفن های هوشمند می شود. او گفت: ما آن را به صورت روزانه و هفتگی افزایش می دهیم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.