تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 5, 2024
17:48 سه شنبه، 15ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162220

رییس سازمان تعزیرات خطاب به تاکسی‌های اینترنتی: خودتان گزینه «عجله دارم» را جمع کنید

منبع: Zoomit

رییس سازمان تعزیرات حکومتی می‌گوید اگر تاکسی‌های اینترنتی «عجله دارم» را حذف نکنند پرونده‌هایشان تا صدور حکم پیگیری می‌شود.

کشمکش‌ها بر سر گزینه «عجله دارم» در اسنپ و تپسی هم‌چنان ادامه دارد. ماجرا از آنجا شروع شد که سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کرد گزینه «عجله دارم» گران‌فروشی و تخلف است و باید از تاکسی‌های اینترنتی حذف شود.

این موضوع ابتدا تذکری بود که سخنگوی سازمان تعزیرات به مسئولان تاکسی‌های اینترنتی داده بود و آن‌ها را تهدید به برخورد جدی در صورت عدم حذف این گزینه کرده بود.

تقریباً یک هفته بعد از طرح این تذکر، امیر سیاح، رییس مرکز بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد از این اظهار نظر انتقاد و اعلام کرد «عجله دارم» تخلف نیست و در تاکسی‌های اینترنتی باقی می‌ماند.

با توجه به واکنش وزارت اقتصاد نسبت به این موضوع تصور می‌شد این ماجرا خاتمه پیدا کرده باشد اما امروز احمد اصانلو، رییس سازمان تعزیرات حکومتی، در نشست خبری خود بار دیگر به این موضوع پرداخته و خطاب به تاکسی‌های اینترنتی گفت: «خودتان گزینه عجله دارم را جمع کنید.»

رییس سازمان تعزیرات هم وجود این گزینه در تپسی و اسنپ را مصداق گران‌فروشی دانست و در ادامه نیز اعلام کرد: تخلف اسنپ در رابطه گزینه «عجله دارم» از آن مقولاتی بود که هیچ‌کدام از دستگاه‌هایی که مسئولیت و مأموریت نظارت در بازار و حمایت از حقوق مردم را دارند ورود نکردند و ما رأساً خودمان ورود کردیم.

اصانلو در ادامه نیز اعلام کرده که در حال حاضر پرونده تخلف اسنپ در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی همچنین تاکسی‌های اینترنتی را به نوعی تهدید کرده و گفت: «اگر خود شرکت‌ها این گزینه را حذف نکنند، پرونده‌های مربوطه تا صدور حکم پیگیری می‌شود.» به نظر می‌رسد موضوع «عجله دارم» محل اختلاف جدید نهادها شده و حالا علاوه بر اختلاف میان تاکسی‌های اینترنتی با سازمان تعزیرات، اختلافی هم میان وزارت اقتصاد با این سازمان به وجود آمده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.