رسانه‌های اجتماعی

March 13, 2024
16:44 چهارشنبه، 23ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162637

بلواسکای به کاربران اجازه می‌دهد سرویس فیلتر محتوای خود را بسازند

منبع: Digiato

بلواسکای، شبکه اجتماعی رقیب ایکس، به‌زودی به کاربران اجازه می‌دهد تا نحوه فیلتر یا تعدیل محتوا (Content Moderation) در فیدهای خود را شخصی‌سازی کنند. این شبکه اجتماعی می‌خواهد ابزار تعدیل محتوای خود با نام Ozone را متن‌باز کند تا به توسعه‌دهندگان اجازه دهد سرویس‌های فیلترسازی بیشتری برای کاربران ایجاد کنند.

Bluesky درحال‌حاضر دارای یک تیم اختصاصی برای تعدیل محتوا و مجموعه قوانین مخصوص به آن برای کاربران است. بااین‌حال، سیستم جدید این شبکه اجتماعی به کاربران اجازه می‌دهد تا موارد تعدیل‌شده را به دلخواه خود گسترش دهند و به آن‌ها اجازه می‌دهد در سایر سرویس‌های فیلترسازی مشترک شوند که انواع خاصی از پست‌ها را برچسب‌گذاری، حاشیه‌نویسی یا پنهان می‌کنند.

نحوه کار با سرویس فیلتر محتوای بلواسکای
به‌عنوان مثال، بلواسکای می‌گوید یک شخص می‌تواند از Ozone برای ایجاد یک سرویس فیلترسازی استفاده کند تا به‌طور خاص تصاویر عنکبوت‌ها را مسدود کند. سپس کاربر می‌تواند در آن سرویس مشترک شود تا عکس عنکبوت‌ها از فید او حذف شود. همچنین کاربران می‌توانند تصاویر عنکبوت‌ها را گزارش دهند.

«جی گرابر»، مدیرعامل بلواسکای، به The Verge می‌گوید: «می‌توانید انواع خدمات تعدیل محتوا را ایجاد و تجربه خود را سفارشی کنید تا جامعه مورد نظر خود را بسازید. فراتر از آن، می‌توانید این‌ها را به روش‌های مختلف ترکیب و مطابقت دهید، و ما یک ابزار متن‌باز برای آن ارائه کرده‌ایم.»

بلواسکای می‌گوید که ایجاد یک ابزار فیلترسازی درست مانند ساخت یک بلاک‌لیست است. تفاوت اصلی این است که سرویس تعدیل به یک حساب شخصی وابسته نیست. در عوض به بیش از یک نفر اجازه می‌دهد تا سرویس را مدیریت کنند. درصورت تمایل، توسعه‌دهندگان حتی می‌توانند سرویس‌های برچسب‌گذاری خودکار خود را ایجاد کنند.

Ozone از امروز متن‌باز شده است و بلواسکای قابلیت فعال‌کردن ابزارهای تعدیل محتوا را تا چند روز دیگر معرفی خواهد کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.