اپراتورها

اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

خبر اول

March 30, 2024
15:17 شنبه، 11ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163420

خرابی‌های متعدد کابل‌های اینترنت بر کیفیت اینترنت آفریقا تاثیر گذاشته است

 

ICTna.ir – به دلیل قطع شدن کابل در سواحل ابیجان در ساحل عاج در سواحل غربی قاره آفریقا و چندین خرابی کابل زیر دریا بر خدمات اینترنت آفریقا تأثیر می گذارد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تعدادی از ارائه دهندگان خدمات اینترنت (ISP) آفریقا، اختلال در کابل های زیردریایی بین المللی از جمله کابل سیستم غرب آفریقا (WACS)، آتلانتیک جنوبی 3 (SAT-3)، MainOne و سیستم های ساحل آفریقا به اروپا (ACE) را تایید کرده اند.

شرکت نظارت بر اینترنت NetBlocks روز پنجشنبه گفت که داده های شبکه زنده این شرکت نشان می دهد که یک اختلال بزرگ در اتصال اینترنت در غرب و مرکز آفریقا و اطراف آن وجود دارد.

NetBlocks گفت: این حادثه شبکه‌هایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد که از طریق کابل‌های زیردریایی به چندین کشور و اپراتور مخابرات می‌رسانند. این گزارش می‌گوید ساحل عاج دچار قطعی شدید شده است، در حالی که لیبریا، بنین، غنا و بورکینافاسو هم شاهد تاثیرات شدید بوده‌اند.

چهار سیستم کابلی ترافیک بین اروپا و آفریقا را حمل می کنند و بسیاری از کشورهای آفریقای جنوبی نیز با مشکلاتی روبرو بودند.

در حالی که علت قطع شدن کابل گزارش شده هنوز تایید نشده است، کابل آنگولا گفت که با هدایت داده ها و ترافیک بین المللی به سیستم کابلی آتلانتیک جنوبی (SACS)، که آنگولا رامستقیماً به برزیل و از آنجا به آمریکا و اروپا متصل می کند، تضمین می کند که تاثیر آن بر آنگولا و سایر کشورهای آفریقایی به حداقل می رسد.

این گروه به Connecting Africa گفت: آنگولا کابلز راه‌حل‌های پشتیبان‌گیری و بازسازی شبکه را از طریق کابل‌هایی دارد که تحت تأثیر گسل‌های ساحل عاج قرار نگرفته‌اند. تیم فنی ما در حال حاضر سخت با شرکای خود کار می کند تا اتصال بین المللی را تثبیت کند و اطمینان حاصل کند که می توانیم پشتیبانی و تضمین ثبات خدمات را برای اپراتورهای شبکه آفریقایی و نهادهایی که به آن نیاز دارند، ارائه دهیم.

Openserve ارائه‌دهنده فیبر آفریقای جنوبی نیز تأیید کرد که خرابی کابل‌های زیردریایی WACS و SAT-3 بر شبکه آن تأثیر می‌گذارد، اما گفت که تأثیر آن به مشتریان در خدمات مدارهای اجاره خصوصی بین‌المللی (IPLC) محدود می‌شود.

Openserve در لینکدین گفت: “شبکه Openserve به دلیل سرمایه گذاری ما در سایر ظرفیت های کابل بین المللی قوی باقی می ماند، از این رو ترافیک به طور خودکار تغییر مسیر داده است، و اطمینان حاصل می شود که مشتریان ما به طور یکپارچه متصل می شوند. هیچ بیانیه رسمی توسط این کنسرسیوم ارسال نشده است.

گروه Bayobab (سابق MTN GlobalConnect) همچنین اختلالات مداوم را که خدمات اتصال را در چندین کشور غرب آفریقا تحت تأثیر قرار می دهد تأیید کرد.

این سازمان اعلام کرد که متعهد است به سرعت به این اختلالات رسیدگی کند زیرا اهمیت حیاتی اینترنت و خدمات ارتباطی ثابت در آفریقا را تشخیص داده است.

بایوباب در بیانیه‌ای گفت: برای کاهش تأثیر بر مشتریان خود در کشورهای آسیب‌دیده، عملیات ما فعالانه در حال کار برای تغییر مسیر ترافیک از طریق مسیرهای شبکه جایگزین و تعامل با شرکای کنسرسیوم خود برای تسریع روند تعمیر کابل‌های آسیب‌دیده است.

دیگر شبکه‌های تحت تأثیر شامل Mweb، سیکام، Telkom SA، ووداکام، Vumatel و Vox هستند.

طبق گزارش‌ها، کابل Equiano گوگل تحت تأثیر این قطع‌ها قرار نگرفته است، به این معنی که این سیستم می‌تواند توسط شرکت‌هایی مانند Seacom برای تغییر مسیر ترافیکی که معمولاً روی کابل‌های آسیب‌دیده حمل می‌شود، استفاده کند.

در همین حال، پس از قطع تعدادی از کابل های زیر دریای سرخ در اواخر فوریه، برخی از مشکلات اینترنت در سواحل شرقی آفریقا نیز وجود دارد.

این بر ترافیک در AAE-1، اروپا دروازه هند (EIG) و سیستم‌های Seacom تأثیر گذاشته است. قطعی Seacom بر بخش آن تأثیر گذاشت که از مومباسا، کنیا، تا زفارانا، مصر ادامه دارد. از 8 مارس، Seacom گفت که هنوز در انتظار مجوز برای تعمیر کابل است.

در آگوست 2023، یک قطع کابل دوگانه در WACS و SAT-3 نیز رخ داد که باعث اختلالات عمده در خدمات اینترنت شد.

برای خواندن متن کامل این مقاله، اینجا را کلیک کنید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.