5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

گوشی

April 1, 2024
9:49 دوشنبه، 13ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163538

برخی گوشی‌های شیائومی با آپدیت نرم‌افزاری به اینترنت 5.5G مجهز می‌شوند

منبع: Digiato

درحالی‌که برخی از کشورهای جهان هنوز درحال راه‌اندازی زیرساخت‌های 5G هستند، برندهای مطرح دنیای موبایل برای اینترنت 5.5G آماده می‌شوند. این نسخه از شبکه 5G، درواقع یک به‌روزرسانی میان‌نسلی برای آن است که سرعت و عملکرد بهتر در ارتباطات اینترنتی را فراهم می‌کند. شیائومی یکی از سردمدران ارائه اینترنت 5.5G برای گوشی‌های هوشمند است و گفته می‌شود که این ویژگی از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای برخی محصولات این شرکت فعال می‌شود. به‌جز این، چینی‌ها روی ارائه ارتباطات ماهواره‌ای برای خودروها نیز متمرکز شده‌اند.

شیائومی روی اینترنت 5.5G و ارتباط ماهواره‌ای برای خودروها کار می‌کند

اوپو برای اولین‌بار درحال ارائه قابلیت اتصال به شبکه 5.5G برای سری Find X7 خود است. همزمان با این اتفاق، شیائومی نیز وارد رقابت در این عرصه شده و برای ارائه این ویژگی جذاب در پرچمدارانش آماده می‌شود. به‌گفته یکی از افشاگران مطرح، شیائومی 14 اولترا اولین دستگاه از این برند است که به این فناوری مجهز خواهد شد. ظاهراً سرعت دانلود با اینترنت 5.5G روی شیائومی 14 اولترا به بیش‌از ۵ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد که رقمی فوق‌العاده محسوب می‌شود.

شبکه 5.5G فعلاً برای مدل‌های منتخب یعنی گوشی‌های پرچمدار یا رده‌بالا عرضه خواهد شد. در وهله اول، این گوشی‌ها باید به تراشه‌های قدرتمندی مانند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ یا مدیاتک Dimensity 9300 مجهز باشند. احتمالاً در فازهای بعدی نیز به‌روزرسانی میان‌نسلی 5G در اختیار گوشی‌های ارزان‌تر قرار خواهد گرفت. گفته‌ها حاکی از این هستند که اینترنت 5.5G قابلیت‌های برجسته‌ای چون تأخیر کم‌تر، پایداری بهتر و موقعیت‌یابی دقیق‌تر را با خود یدک می‌کشد. ازطرفی حداکثر سرعت این شبکه به ۱۰ گیگابیت بر ثانیه می‌‌رسد.

علاوه‌بر شبکه پیشرفته‌تر برای موبایل، شیائومی به ارتباطات مدرن‌تر برای خودروها نیز نیم‌نگاهی دارد. این کمپانی اخیراً خودروی شیائومی SU7 را روانه بازار کرده و از قضا توانسته پیشرفته‌های خود در دنیای خودرو را اثبات کند. چینی‌ها به‌تازگی درخواست حق اختراع جدیدی برای ارتباطات ماهواره‌ای خودرو را به‌ثبت رسانده‌اند تا نویدبخش ارائه این فناوری و البته پیشرفت هرچه بیشتر در نسل جدید خودروها باشند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.