پیام‌رسان

رسانه‌های اجتماعی

April 1, 2024
17:02 دوشنبه، 13ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163553

تلگرام نیمی از درآمد حاصل از تبلیغات را به صاحبان کانال‌ها می‌دهد

پیام‌رسان تلگرام از فعال شدن سرویس درآمدزایی در این شبکه اجتماعی خبر داد. طبق اعلام تلگرام، نیمی از درآمد حاصل از تبلیغات به صورت رمزارز به صاحبان کانال‌ها پرداخت می‌شود.
به گزارش فارس، پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، چندی پیش وعده داد که قابلیت درآمدزایی از کانال‌های تلگرامی را ممکن خواهد ساخت و حالا این وعده را با رمزارز عملی کرده است. به گفته تلگرام، از امروز صاحبان کانال‌های عمومی با بیش از ۱۰۰۰ عضو، ۵۰ درصد از درآمد تبلیغات نمایش داده‌شده در کانال‌های خود را دریافت می‌کنند.

صاحبان این کانال‌ها نیمی از درآمد حاصل از نمایش تبلیغات در کانال‌هایشان را در قالب رمزارز تون‌کوین (Toncoin) دریافت خواهند کرد. ظاهراً این ویژگی برای کانال‌هایی که با شماره‌های کشور ایران ساخته شده‌اند، نیز فعال است. صاحبان کانال‌های با بیش از ۱۰۰۰ عضو، از چند هفته دیگر می‌توانند از طریق پلتفرم Fragment، درآمد خود را دریافت کنند.
تلگرام برای اینکه بتواند درآمدهای تبلیغات را به صاحبان کانال‌ها بپردازد، نوع جدیدی از تبلیغات را رونمایی کرده است که افراد می‌توانند با پرداخت تون‌کوین این نوع تبلیغ را بخرند.

تبلیغات تلگرام تنها در کانال‌های عمومی بزرگ به نمایش گذاشته می‌شوند و در صفحات چت شخصی یا لیست چت‌ها شاهد تبلیغ نخواهید بود. علاوه‌براین، طبق اعلام شرکت تلگرام، تبلیغات این پیام‌رسان مبتنی بر اطلاعات شخصی کاربران نیستند و تنها به کانال‌هایی از آن‌ها استفاده می‌کنید، وابسته هستند.

صاحبان کانال‌های تلگرامی می‌توانند این ویژگی را برای کانال خود فعال کرده و بدون پرداخت هیچ‌گونه کارمزدی، درآمد خود را از این شرکت دریافت کنند. از طرفی نسخه پولی تلگرام پریمیوم قابلیت غیرفعال کردن تمامی تبلیغات آن را خواهد داشت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.