پیام‌رسان

تلفن همراه

April 17, 2024
19:30 چهارشنبه، 29ام فروردینماه 1403
کد خبر: 164535

افشاگری پاول دوروف از تلاش FBI برای جاسوسی در تلگرام

منبع: ایسنا

موسس تلگرام در مصاحبه مفصل با یک خبرنگار آمریکایی، مدعی شد اف‌بی‌آی آمریکا تلاش کرده است افراد مرتبط با تلگرام را متقاعد کند بک‌دورهایی را برای شنود در این پیام رسان، نصب کنند.

پاول دوروف، موسس تلگرام در مصاحبه ویدئویی با تاکر کارلسون، گفت معتقد است کاهش تاب و تحمل دولت‌ها در برابر حریم خصوصی، باعث نوآوری در دستگاه‌های سخت افزاری ارتباطی امن خواهد شد و شنود فزاینده، به تولد دستگاه‌های ارتباطی امنی منتهی می‌شود که از کیف‌های سخت افزاری رمزارز، الهام گرفته اند.

ادوارد اسنودن، افشاگر آمریکایی، ۱۶ آوریل درباره شنود فزاینده دولت آمریکا هشدار داده و گفته بود سازمان امنیت ملی ایالات متحده، با استفاده از گسترش قدرت شنود عظیم خود، تا چند روز دیگر، اینترنت را تحت کنترل خود درخواهد آورد.

هشدار اسنودن پس از آن داده شد که الیزابت گویتین، یکی از مدیران «برنامه آزادی و امنیت ملی» در مرکز عدالت برنان، به یک تغییر ساده در تعریف «فراهم کننده شنود ارتباطات الکترونیکی» در لایحه ۷۰۲ «قانون شنود اطلاعات خارجی» اشاره کرد که باعث می‌شود دولت آمریکا فراتر از گستره فعلی عمل کرده و همه شرکت‌ها و افرادی را که هرگونه خدمات مرتبط با اینترنت ارائه می‌کنند، مجبور کند به شنود سازمان امنیت ملی کمک کنند.

دوروف: گوگل و اپل دشمنان واقعی آزادی بیان هستند

دوروف درباره آزادی بیان در اینترنت، گفت:‌ معتقد است بزرگترین فشار بر تلگرام، از جانب دولت‌ها نیست و از سوی اپل و گوگل است. وقتی پای آزادی بیان مطرح می‌شود، ‌ این دو پلتفرم اساسا هر چه که می‌توانند بخوانید یا در تلفن هوشمند خود دسترسی داشته باشید، سانسور می‌کنند.

این کارآفرین روسی گفت: کنترل‌های سخت‌گیرانه‌ای که این دو شرکت در فروشگاه‌های برنامه گوگل پلی استور و اپ استور، اعمال کرده‌اند، تصمیم می‌گیرد افراد می‌توانند از کدام پلتفرم برای ارتباطات عاری از نظارت، استفاده کنند.

دوروف گفت: اگر فکر کنید، می‌بینید تقریبا هر کسی که در دنیا تاکنون یک اپلیکیشن تلفن هوشمند دانلود کرده است، این کار را از طریق این دو شرکت انجام داده است و این، قدرت عظیمی است؛ آن قدر عظیم است که دولت‌ها تلاش می‌کنند مقرراتی را برای رفتن بخشی از این قدرت از اپل و گوگل، تصویب کنند.

وی ادامه داد:‌این دو شرکت، دستورالعمل‌های کلی دارند که مخالف با آنها دشوار است اما تلگرام به خاطر گوگل و اپل مجبور شده است برخی محتواها را حذف کند زیرا در غیر این صورت، از فروشگاه‌های برنامه این دو شرکت حذف می‌شد و این به معنای محروم شدن دسترسی بخش عظیمی از جمعیت جهان به یک ابزار ارزشمند بود.

بر اساس گزارش وب سایت کریپتوگراف، موسس تلگرام درباره مالکیت شرکت، گفت: از سرمایه‌گذاری‌های صندوق‌های خصوصی اجتناب کرده تا مانع نفوذ خروجی بر نحوه فعالیت تلگرام شود. وی فاش کرد که چند صد میلیون دلار به ارز رایج و بیت‌کوین، دارد. با این حال، وی برای چند پروژه در گذشته، سرمایه جذب کرده که یکی از آنها، یک پروژه رمزارز بوده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.