5G, 6G, vRAN, OpenRAN

تلفن همراه

خبر اول

May 9, 2024
10:00 پنجشنبه، 20ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165545

اپراتور O2 آلمان اولین سایت Open RAN مبتنی بر سامسونگ را راه‌اندازی کرد

ICTna.ir – واحد O2 آلمان تلفونیکا به نقطه عطف جدیدی در سفر خود به سمت معماری شبکه تلفن همراه منعطف و تفکیک شده رسیده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این اپراتور، همراه با سامسونگ، اولین سایت تجاری مجازی (vRAN) و Open RAN خود را راه اندازی کرده است و پوشش 4G و 5G را به کاربران نهایی در Landsberg am Lech بایرن ارائه می دهد. سامسونگ ادعا می کند که این اولین استقرار زنده در نوع خود در آلمان است.

این سایت از نرم‌افزار 4G و 5G vRAN 3.0 سامسونگ که با بهره‌وری انرژی مختلف و ویژگی‌های اتوماسیون هوشمند ارائه می‌شود و رادیوهای سازگار با Open RAN آن استفاده می‌کند. این فرکانس‌ها از فرکانس‌های باند پایین و متوسط ​​700 مگاهرتز، 800 مگاهرتز، 1.8 گیگاهرتز، 2.1 گیگاهرتز، 2.6 گیگاهرتز و 3.6 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند و با آنتن‌های عظیم MIMO 64T64R عرضه می‌شوند.

در ماه های آینده، O2 قصد دارد ردپای vRAN و Open RAN خود را به هفت سایت دیگر در منطقه گسترش دهد. گام بعدی این سفر همچنین منادی معرفی راه‌حل‌های اتوماسیون شبکه هوشمند سامسونگ خواهد بود که مدیریت چرخه عمر، از استقرار و بهره‌برداری تا تعمیر و نگهداری را انجام می‌دهد. هدف از این کار، سرعت بخشیدن به راه اندازی شبکه های بومی ابری با خودکارسازی استقرار هزاران سایت به طور همزمان است.

جونی لی، رئیس فروش و بازاریابی جهانی در کسب و کار شبکه های سامسونگ در این خصوص گفت: ما مفتخریم که شریک کلیدی O2 Telefónica در سفر پیشرو آنها برای آغاز عصر جدیدی از اتصال در آلمان هستیم.

این راه‌اندازی نقطه اوج همکاری است که توسط Telefónica و سامسونگ در اکتبر گذشته ایجاد شد و پس از آزمایش‌های آزمایشگاهی در مونیخ انجام شد. علاوه بر سامسونگ، در این آزمایش‌ها از سرورهای دل، سیلیکون اینتل و پلتفرم ابری Wind River نیز استفاده شد. در حالی که در این اطلاعیه اخیر اشاره ای به این تامین کنندگان دیگر نشده است، عجیب است اگر مشارکت آنها در فاز آزمایشی به پایان رسیده باشد.

سال گذشته، دویچه تلکام، زیرساخت Open RAN را با استفاده از تجهیزات نوکیا و فوجیتسو، پس از تفاهم نامه ای که فوریه گذشته به توافق رسید، آغاز کرد.

وودافون آلمان نیز شلوغ بوده است و در اکتبر 2022 آزمایش‌های Open RAN تجاری را با سامسونگ راه‌اندازی کرده است.

البته، اپراتور تازه وارد 1&1 که پیش از این MVNO بود و حالا MNO شده نیز وجود دارد که همراه با Mavenir و Rakuten Symphony سه سایت اول Open RAN خود را در اوایل سال گذشته به عنوان بخشی از استقرار شبکه 5G گرین فیلد خود راه اندازی کردند و این روند را با راه اندازی تجاری کامل تر در دسامبر گذشته دنبال کرد .

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.