سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 10, 2024
13:12 جمعه، 21ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165946

خداحافظی ال‌جی با نمایشگرهای LCD

منبع: Zoomit

ال‌جی باتوجه‌به سوددهی بیشتر پنل‌های اولد، قصد دارد آخرین کارخانه‌ی تولید نمایشگر‌ LCD خود را در چین بفروشد.

براساس گزارشی از سایت کره هرالد، ال‌جی قصد دارد بازار LCD را ترک کند و به‌طور کامل روی نمایشگرهای OLED متمرکز شود. این شرکت می‌خواهد تمام تأسیسات مربوط‌به نمایشگرهای LCD ازجمله مرکز تولیدی خود در چین را بفروشد.

ال‌‌جی دیسپلی و سامسونگ جزو برترین شرکت‌های بازار پنل‌های LCD بودند؛ اما هر دو غول کره‌ای در سال‌های اخیر تمرکز خود را بر بازار پنل‌های اولد معطوف کرده‌اند.

بازار رقابتی شدید با تولیدکنندگان چینی نمایشگر‌های LCD، شرکت‌های سایر کشورها را به سمت تولید نمایشگر‌های پیشرفته‌تر OLED سوق داده است. سامسونگ در سال ۲۰۲۱ کارخانه‌ی تولید نمایشگر‌های LCD خود در شهر سوژو چین را به قیمت ۱٫۰۸ میلیارد دلار به TCL فروخت.

ال‌جی سال ۲۰۲۲ تولید پنل‌های LCD را در کشور کره متوقف کرد. این شرکت قصد دارد اقداماتی درجهت سازماندهی مجدد و بهینه‌سازی سهام خود انجام دهد؛ بنابراین متوقف‌کردن کارخانه‌های تولید پنل‌های LCD که سوددهی کمتری دارند می‌تواند به این امر کمک کند.

شرکت‌های کره‌ای از جایگاه خوبی در بازار رقابتی پنل‌های OLED برخوردارند و ۷۴٫۲ درصد از فروش جهانی این نوع از پنل‌ها در سال ۲۰۲۳ را به‌ خود اختصاص دادند. ۹۶٫۱ درصد از فروش جهانی پنل‌های اولد در ابعاد بزرگ مانند تلویزیون، تنها در اختیار شرکت‌های کره‌ای بود.

ال‌جی هنوز درباره‌ی اینکه چگونه‌ می‌خواهد از تأسیسات خود در زمینه‌ی پنل‌های LCD استفاده کند، تصمیم قطعی نگرفته است؛ اما BOE، بزرگترین تولیدکننده‌‌ی نمایشگر در چین و COST، بخش تولیدکننده‌ی نمایشگر شرکت TCL Technology، می‌توانند خریداران مناسبی باشند.

به‌نظر می‌رسد ال‌جی درحال مذاکره با وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره است. اگر ال‌جی بخواهد کارخانه‌ی ساخت پنل‌های LCD خود را بفروشد، باید مجوز لازم را از دولت کره دریافت کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.