5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

May 15, 2024
9:06 چهارشنبه، 26ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166319

اریکسون خاک آمریکا را فتح کرد؛ آیا ایالاتِ متحدهِ اریکسون در راه است؟!

ICTna.ir – در تعداد فزاینده ای از مکان های آمریکا، اپراتورهای AT&T، T-Mobile و ورایزون همگی از رادیوهای اریکسون استفاده خواهند کرد. هیچ وندور دیگری، حتی نه سامسونگ و نه نوکیا ، دیگر حضوری نخواهد داشت و به نظر میرسد اریکسون آمریکا را فتج کرده است!

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانی خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به گفته تحلیلگران، تجهیزات اریکسون آماده تامین نیروی شبکه های تلفن همراه هر سه اپراتور بزرگ آمریکا یعنی AT&T، T-Mobile و ورایزون و عملا در حدود 40 درصد از پوشش خاک آمریکا است.

جو مدن، تحلیلگر همراه با کارشناسان موبایل، در مصاحبه اخیرش گفت: «این «تسلط کامل» نیست، اما بازار بزرگی ایجاد می‌کند. او گفت که این رقم 40 درصد مشروط به این است که در AT&T هم اریکسون جایگزین تجهیزات نوکیا شود.

مدن همچنین گفت که زمانی که AT&T پروژه مبادله خود را به پایان برساند، اریکسون 9 بازار از 25 بازار برتر ایالات متحده از جمله لس آنجلس، میامی، سانفرانسیسکو و آتلانتا را کنترل خواهد کرد.

این بدان معناست که AT&T، T-Mobile و ورایزون همگی از رادیوهای اریکسون در آن مناطق استفاده خواهند کرد و هیچ وندور تجهیزات رادیویی دیگری، حتی نه سامسونگ و نه نوکیا، هیچ حضوری در آن بازارها نخواهند داشت.

ظهور چشمگیر اریکسون سوئدی در آمرکیا با تثبیت و بلوغ گسترده در صنعت جهانی بی سیم همراه است که تنها چند شرکت بزرگ را به جای گذاشته است.

 

جزئیات

ورایزون بعنوان بزرگترین ارائه دهنده بی سیم در ایالات متحده از نظر مشتریان، به طور کلی از تجهیزات 5G سامسونگ و اریکسون استفاده می کند و نوکیا را از عملیات خود در سال 2020 اضافه کرده است . در همین حال، T-Mobile از تجهیزات 5G اریکسون و نوکیا استفاده می کند.

AT&T اساساً تا پایان سال گذشته به اریکسون و نوکیا متکی بود، زمانی که این شرکت با اعلام اینکه اریکسون تجهیزات نوکیا را در شبکه خود جایگزین خواهد کرد و در نتیجه به وندور اصلی آن تبدیل خواهد شد، صنعت را شوکه کرد.

این اعلامیه به هموار کردن راه برای اریکسون کمک می کند تا در نهایت تا 40 درصد از بازار تجهیزات بی سیم ایالات متحده آمریکا را کنترل کند.

اریکسون تنها وندور مخابراتی در شهرهای آمریکا مانند لس آنجلس، میامی، سانفرانسیسکو و آتلانتا خواهد بود. اپراتورهای شبکه معمولاً کل شهر را به یک وندور تجهیزات اعطا می کنند و به وندور اجازه می دهند تجهیزات خود را در سایت های سلولی مجاور نصب و راه اندازی انجام دهد.

مادن از کارشناسان موبایل گفت که با پیگیری دقیق توسعه صنعت به نتایج خود رسیده است. اپراتورهای شبکه عموماً جزئیات عملیات شبکه خود را در سطح شهر به طور عمومی مورد بحث قرار نمی دهند.

 

زمینه

آیا تسلط فزاینده اریکسون در ایالات متحده آمریکا، در نهایت اپراتورها را به دنبال نوعی اوپریشن به اشتراک گذاری شبکه سوق خواهد داد؟ از این گذشته، آیا اشتراک گذاری یک رادیو اریکسون برای آنها کمتر از خرید یک رادیو مجزا برای آنها نخواهد بود؟

مدن اینطور فکر نمی کند. او گفت که این نوع ترتیبات اشتراک گذاری از منظر فنی دشوار است و اپراتورها در آمریکا عموماً علاقه کمی به آن نشان داده اند.

اما او گفت که موقعیت اریکسون در بازار ممکن است منجر به سناریوهای اشتراک گذاری انتخابی بیشتری شود. به عنوان مثال، ورایزون اخیراً پیاده سازی یک شبکه میزبان خنثی را در نیویورک اعلام کرد که مدن گفت ممکن است برای T-Mobile و AT&T جذاب باشد.

مدن همچنین گفت که تسلط فزاینده اریکسون بر بازار آمریکا ممکن است در نهایت منجر به نوآوری نرم افزاری بیشتر شود. او درباره موضع اریکسون گفت: فکر می‌کنم این می‌تواند چیز خوبی باشد.

مدن توضیح داد که پلتفرم های سخت افزاری و نرم افزاری رایج می توانند به ایجاد فرصت هایی برای توسعه دهندگان کمک کنند. به عنوان مثال، بازار رایانه های شخصی اکنون بین گجت های ویندوز و اپل تقسیم شده است. به همین ترتیب، بازار گوشی‌های هوشمند در حال حاضر یک مسابقه دو اسبی بین iOS و اندروید است و رقبای دیگری مانند بلکبری، ویندوز و سیمبین را کنار گذاشته است.

مدن گفت که این نوع ثبات می تواند “محیط نوآورانه”تری را ایجاد کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.