اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

فیبرنوری

May 23, 2024
10:00 پنجشنبه، 3ام خردادماه 1403
کد خبر: 166540

مخابرات انگلیس روی خود انگلستان متمرکز می‌شود!

ICTna.ir – اگرچه در مجموع، مدیر فعلی بی تی عملکرد مناسبی داشته است؛ ولی به نظر می‌رسد BT، اوپریشن جهانی خود را تخلیه میکند و همه تمرکزش را روی خود انگلستان می گذارد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، آلیسون کرکبی مدیرعامل جدید شرکت مخابرات انگلیس، بی تی، گفت: همانطور که وارد مرحله بعدی تحول گروه BT می‌شویم، با تسریع در نوسازی عملیات خود و با بررسی گزینه‌هایی برای بهینه‌سازی تجارت جهانی خود، تمرکز خود را برای بهتر شدن برای مشتریان و کشور خودمان بیشتر می‌کنیم.

کرکبی گفت: این یک گروه BT ساده‌تر را ایجاد می‌کند که کاملاً بر اتصال بریتانیا متمرکز است و در موقعیت خوبی برای ایجاد رشد قابل توجه برای همه سهامداران ما قرار دارد.

این شرکت مخابراتی چیزهای زیادی برای افزودن به فعالیت‌های جهانی همیشه مشکل‌ساز خود نداشت، اما روشن کرد که استراتژی آن در آینده تمرکز بر بریتانیا است و طبیعتاً تجارت جهانی خارج از آن است. با این حال، اصرار داشت که چشم‌انداز جهانی اخیراً احیا شده است و همچنان فرصت‌هایی را در بازار چند ابری می‌بیند، که به تازگی ارائه شده است.

BT دیگر ارقام مربوط به واحد جهانی را که اکنون در بخش تجاری آن قرار دارد، منتشر نمی کند. کسب و کار که کمتر از 40 درصد از گردش مالی گروه را تشکیل می دهد، در سال منتهی به پایان مارس 2 درصد کاهش درآمد داشته و به 8.1 میلیارد پوند رسیده که با کاهش 5 درصدی در سه ماهه چهارم همراه شد. درآمدها در کل سال 16 درصد کاهش یافتند.

بازوی مصرف کننده BT عملکرد بهتری داشت، درآمد با رشد 4 درصدی به 9.8 میلیارد پوند و EBITDA به 5 درصد رسید، در حالی که بخش سوم آن، Openreach، رشد 7 درصدی درآمد و افزایش 9 درصدی EBITDA را ثبت کرد. به این ترتیب، BT در سطح گروه شاهد افزایش 2 درصدی و درآمد 1 درصدی خود بود که طبق یادداشت تحلیلگران Hargreave Lansdown در روز پنجشنبه، “به طور کلی مطابق با انتظارات بود.

از نظر عملیاتی، BT به شدت بر روی توسعه زیرساخت فیبر خود تمرکز کرد. اپن ریچ در سه ماهه چهارم فیبر را به 1 میلیون ساختمان رساند و مجموع آن را به 13.8 میلیون نقطه رساند. این نرخ ساخت 78هزار نقطه در هفته، آن را در مسیر رسیدن به 25 میلیون ساختمان تا دسامبر 2026 قرار می دهد. جذب نیز در حال افزایش است. این شرکت از طریق شرکای خرده‌فروشی خود در سه ماهه چهارم 397هزار دستگاه اضافه کرده است که مجموع اتصالات را به 4.8 میلیون یا 34 درصد افزایش داده است.

به طور کلی، یوزربیس پهنای باند Openreach تقریباً نیم میلیون مشترک کاهش یافت، که به دلیل ضعف کلی بازار که می تواند در سال جاری ادامه یابد. اما ARPU با افزایش 10 درصدی نسبت به سال قبل به 15.1 پوند رسید که دلیل آن افزایش قیمت و رشد فیبر بود.

BT گفت که از اوج سقف تولید فیبر کامل خود گذشته است که خبر خوبی برای سرمایه گذاران است.

این شرکت مخابراتی همچنان روی طرح تحول خود کار می کند، اما به نظر می رسد سال 2024 گامی در مسیر درست باشد. اکنون همه نگاه‌ها به تجارت جهانی BT خواهد بود و این که چه تصمیمی می‌گیرد با آن انجام دهد؟

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.