باندپهن

October 4, 2023
16:53 چهارشنبه، 12ام مهرماه 1402
کد خبر: 150124

شکایات مشترکان مخابرات ایران رسیدگی شد

طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شش جلسه کمیته عالی حفاظت از حقوق مصرف‌کننده، به شکایات ثبت شده ۲۰ استان کشور در سامانه ۱۹۵ رسیدگی و در مورد آنها تصمیم‌گیری شد.
 
کمیته عالی حفاظت از حقوق مصرف‌کننده در جلساتی مجزا، ۱۲۷ شکایت ثبت شده مشترکین شرکت مخابرات ایران در استان‌های زنجان، گیلان، قزوین، بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی، تهران، کرمان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، مازندران، سیستان و بلوچستان، همدان، کرمانشاه، کردستان و ایلام در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات (۱۹۵) که در فرآیند تعیین شده این سامانه بی‌پاسخ مانده بود را بررسی و رسیدگی کرد.
 
از مجموع ۱۲۷ شکایتی که در این جلسات بررسی شد، مشکل مربوط به ۵۳ شکایت حل و این شکایات مختومه اعلام شدند. براساس آمارهای موجود، استان‌های‌ فارس با ۲۰ شکایت، گیلان با ۱۶ شکایت و آذربایجان شرقی با ۱۳ شکایت بیشترین آمار شکایات باز را به خود اختصاص داده‌ بودند.
 
طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، عدم رعایت تعرفه مکالمه، قطع ارتباط، عدم تامین کابل سرقت شده، عدم واگذاری خط تلفن ثابت، مغایرت در محاسبه هزینه‌های قبض، عدم پاسخگویی مناسب و ارایه خدمات پشتیبانی نامطلوب، هزینه نصب و راه‌اندازی سرویس و عدم واگذاری سرویس، تاخیر در نصب و راه‌اندازی سرویس، قطع سرویس تلفن ثابت، عدم تضمین کیفیت سرویس ارایه شده، عدم خروج از PCM، سلب امتیاز خط مشترک و تغییر شماره در کابل برگردان بیشترین حجم شکایات ثبت شده توسط مشترکین این مناطق در سامانه ۱۹۵ را داشته‌اند.
 
این جلسات با حضور مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری، نمایندگان روابط ‌عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز بازرسی و دفتر رسیدگی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات، مدیران کل مناطق ۹ گانه رگولاتوری، مدیران مناطق مخابراتی استان‌ها و نماینده شرکت مخابرات ایران برگزار شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.