امنیت

تلفن همراه

گوشی

March 5, 2013
18:43 سه شنبه، 15ام اسفندماه 1391
کد خبر: 53764

تلفن ضد هک برای صدر اعظم آلمان

 

صدراعظم آلمان به زودی به همراه دیگر مقامات بلندپایه آلمانی از تلفن‌های همراه هوشمند با امنیت بالا استفاده خواهد کرد.
 
آنگلا مرکل که علاقه زیادی به پیامک زدن دارد به زودی خواهد توانست برای این کار از یک تلفن همراه هوشمند ویژه با ضریب امنیتی بسیار بالا استفاده کند.
 
یک مجله آلمانی گزارش داد که سوء استفاده و هک‌های انجام شده از سوی جاسوسان باعث شده است تا دولت آلمان 10 هزار تلفن همراه هوشمند ضد هک سفارش بدهد.
 
شرکت‌های دویچه تلکام (DTE) و Secusmart دو شرکتی هستند که برنده این قرارداد برای ساخت 10 هزار تلفن همراه هوشمند مقاوم در برابر هرگونه هک شده‌اند.
 
این تلفن‌های همراه قادر خواهند بود تا تمامی تماس‌ها و پیامک‌های ارسالی و دریافتی را کدگذاری کنند. این در حالی است که استفاده از فیس‌بوک و توئیتر در این تلفن‌های همراه امکان‌پذیر خواهد بود.
 
شرکت دویچه تلکام در این راستا نرم‌افزاری طراحی کرده است که قابلیت نصب بر روی تلفن‌های همراه هوشمند گالاکسی S2 و S3 شرکت سامسونگ را دارد و این در حالی است که شرکت سکیواسمارت نیز برروی نرم‌افزاری کار کرده است که بر روی تلفن همراه هوشمند بلک‌بری Z10 نصب می‌شود.
 
به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، به نوشته این مجله آلمانی، مقامات بلندپایه آلمانی از این پس خواهند توانست به راحتی اطلاعات طبقه‌بندی شده را از طریق تلفن همراه منتقل کنند.
 
شبکه خبری دویچه وله نیز به نقل از سخنگوی شرکت سکیواسمارت عنوان کرد: راه‌حلی که کارشناسان این شرکت برای مکالمه و تبادل اطلاعات امن پیدا کرده‌اند در دنیا بی‌نظیر است و در کشورهای دیگر نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
 
بر این اساس کاربران گوشی‌های جدید بلک‌بری این امکان را دارد که بین دو حالت "خصوصی" و "کاری" انتخاب کند. اگر این کاربر به‌عنوان مثال بخواهد در حالت خصوصی یک قرار ملاقات را در تقویم موبایل خود ذخیره کند، اما در همان روز و ساعت ملاقات کاری دیگری را ذخیره کرده باشد، تلفن کاربر را از این موضوع با خبر می‌کند اما جزئیات بیشتری در مورد ملاقات کاری نشان نمی‌دهد.
 
کاربر با نرم‌افزار جدید همچنین می‌تواند مسیر انتقال داده‌های خود را هم انتخاب کند. پیش از این ایمیل‌های ارسال‌شده توسط گوشی‌های بلک‌بری همواره از سرورهای خارج از آلمان می‌گذشتند. این موضوع نگرانی‌های امنیتی‌ای را به وجود آورده بود.
 
بلک‌بری با وجود فعالیت درازمدت در عرصه تولید تلفن‌های همراه، مدتی است که سهم خود را در بازارهای جهانی تا حد زیادی از دست داده است.
 
سفارش جدید دولت آلمان می‌تواند مهر تأییدی بر کیفیت محصولات این شرکت باشد. به نوشته نشریه آلمانی "Wirtschaftswoche" گوشی‌های امن بلک‌بری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ یورو قیمت خواهند داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.