اپراتورها

تلفن همراه

March 10, 2019
11:42 یکشنبه، 19ام اسفندماه 1397
کد خبر: 98192

وزیر ارتباطات: تولیدکنندگان محتوا نیازی به پرداخت سهم درآمدی به اپراتورها ندارند

مشکلات تولید محتوا در فضای مجازی  و مخصوصا تولید محتوا در حوزه کودک، به سود پایین آن برای تولید کنندگان محتوا باز می‌گردد. آنطور که پیش از این از سوی وزارت ارتباطات اعلام شده است این تولیدکنندگان محتوا باید حجم قابل توجه‌ای از سود حاصل از سرویس‌های خود را به اپراتورهای تلفن همراه واگذار کنند و همین شرایط هم باعث شده تا استقبال از تولید محتوا در بخش‌های مختلف با کاهش همراه شود.
 
اما حالا وزارت ارتباطات با راهکارهای خاص سعی کرده تا این موانع را از پیش روی تولید‌کنندگان محتوا بردارد.
 
در همین زمینه وزیر ارتباطات از ایجاد امکان برداشت مستقیم اعتبار توسط تولیدکنندگان محتوا خبر می‌دهد که به موجب آن تولیدکنندگان محتوا دیگر نیازی به پرداخت سهم درآمدی به اپراتورها ندارند.
 
محمد جواد آذری جهرمی، در حاشیه جشنواره کودک آنلاین، با اعلام این خبر به  پیوست گفت: «یکی از موضوعات مهم در بحث تولید محتوا، جمع آوری پول بود که اپراتورها در این زمینه نقش ایفا می‌کردند و بر این اساس، سهم قابل توجهی از سود تولید محتوا را از صاحبان آن می‌گرفتند.»
 
وزیر ارتباطات با بیان اینکه در حمایت از تولیدکنندگان محتوا، این بخش از جمع‌آوری پول را از مالیات دولت معاف کردیم، ادامه داد:  «شیوه‌های  (DCB (Direct Carrier Billing  یا صورت‌ حساب مسقتیم رونق گرفته و بعد از آن خود اپراتورها تبدیل به گلوگاه شدند.در مذاکره با بانک مرکزی این بانک اقدام خوبی را اخیرا انجام داد و آن  شیوه direct debit را راه‌اندازی کرد که بر اساس آن، کسی که می‌خواهد پول خدمات خود را جمع کند دیگر الزاماً به اپراتور وابسته نیست و می‌تواند از طریق نظام بانکی و سرویس‌های متعدد فین‌تک در کشور، پولهای خود را با کارمزد صفر جمع‌آوری کند.»
 
جهرمی تاکید کرد: «این ظرفیت برای تولیدکنندگان محتوا وجود دارد که هیچ درصدی از درآمد خود را به اپراتورها ندهند. به این ترتیب این حوزه نیز تقویت و فضا نیز رقابتی تر خواهد شد.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.