رسانه‌های اجتماعی

November 16, 2022
16:52 چهارشنبه، 25ام آبانماه 1401
کد خبر: 140499

«یوبو» نظارت زنده بر محتوای صوتی در لحظه را فراهم کرد

یوبو (Yubo)، پلتفرم استریم ویدیو و چتی که نسل زد را هدف گرفته، با هوش مصنوعی امکان نظارت بر محتوا در لحظه را فراهم کرد.
 
محیط‌هایی همچون یوبو که به غریبه‌ها اجازه ارتباط صوتی و ویدیویی می‌دهند مدت‌ها است که از مشکلاتی همچون شوخی بیجا و تعصب رنج می‌برند. مارک آنتوان دوراند، مدیرعامل یوبو، می‌گوید این هوش مصنوعی با شناسایی خودکار کلمات و جملات توهین‌آمیز نژاد‌پرستانه، خیلی سریع به این رفتارها پاسخ می‌دهد.
 
او می‌گوید: «این تکنولوژی یکی از مهمترین تکه‌های گم شده پازل نظارت بر متحوا است و کاربردهای متعددی دارد.»
 
این سیستم که با همکاری هایو (Hive)، شرکت نظارت بر محتوای مبتنی بر ابر، طراحی شده است گفته‌های توهین‌آمیز را در تکه‌های ده ثانیه‌ای ویدیو شناسایی کرده و محتوا را در اختیار ناظران انسانی یوبو قرار می‌دهد. سپس ناظران می‌توانند پس از بررسی اقدامات لازم را اتخاذ کنند و برای مثال کاربر را معلق کرده یا در صورت نیاز، مثلا تهدید، به نیروهای امنیتی اطلاع دهند.
 
دوراند می‌گوید: «اگر حرف‌های نژادپرستانه بزنید یا زورگویی کنید، اقدام می‌کنیم.»
 
دوراند می‌گوید، استفاده از یک سری کلمات یا جملات لزوما به معنی خطا نیست و ناظران انسانی هم بر این فرایند نظارت دارند. همچنین پخش موسیقی در پس زمینه یا آهنگ خواندن کاربر هم ممکن است به هشدار اشتباه منتهی شود.
 
او می‌گوید: «کاربر ممکن است برخی کلمات را با نیت خوب به گونه متفاوتی استفاده کند.»
 
تا به اینجا کار طرح نظارت خودکار بر محتوا برای زبان انگلیسی در ایالات متحده، انگلستان، استرالیا و کانادا عرضه شده است. به گفته دوراند یوبو در آینده این قابلیت را در دیگر کشورها و زبان‌ها از جمله اسپانیایی و فرانسه نیز عرضه می‌کند.
 
گزینه برای گزارش محتوای حساس از سوی کاربران نیز وجود دارد و یوبو با گذشت زمان هوش مصنوعی خود را تقویت کرده و عملکرد نظارتی را بهبود می‌بخشد.
 
به گفته این شرکت،‌ متون کوچکی که نرم‌افزار یوبو از گفته‌های کاربران گردآوری می‌کند، حتی آنهایی که توهین‌آمیز تشخیص داده می‌شوند، معمولا پس از ۲۴ ساعت حذف می‌شود.‌ آن دسته از متونی که برای بررسی بیشتر یا ارجاع به نیروهای امنیتی نگهداری می‌شوند تا سرحد یک سال در اختیار شرکت قرار می‌گیرند. دوران می‌گوید این شرکت فرانسوی از مقرات محافظت از داده اروپا پیروی می‌کند.
 
این شرکت همچنین به تازگی از عرضه یک سیستم هوش مصنوعی برای تشخیص سن کاربران خبر داد تا بتواند بزرگسالان را از نوجوانان تفکیک کند.
 
دوراند می‌گوید: «اولویت اصلی ما محافظت از کاربران است.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.