رسانه‌های اجتماعی

January 21, 2023
17:57 شنبه، 1ام بهمنماه 1401
کد خبر: 142520

توییتر تأیید کرد: کلاینت‌های شخص ثالث به‌عمد مسدود شده‌اند

توییتر اعلام کرد که قوانین دیرینه خود برای APIها را اجرا کرده است که به‌موجب آن، دسترسی برخی برنامه‌های شخص ثالث متوقف می‌شود.
توییتر سرانجام تأیید کرد که کلاینت‌های شخص ثالث مانند Tweetbot و Twitterrific را عمداً از دسترسی و استفاده از APIهای خود منع کرده است. بدون دسترسی به کد اصلی این شبکه اجتماعی، کلاینت‌های محبوب تو‌ییتر، ازجمله Tweetbot ،Twitterrific و Birdie غیرکاربردی می‌شوند و نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
 
طبق توییت جدیدی که توسط حساب تو‌ییتر منتشر شده، این شبکه اجتماعی اعلام کرده است که «قوانین دیرینه مربوط به API خود را اجرا می‌کند»؛ تغییری که می‌تواند باعث شود برخی از برنامه‌ها کار نکنند. این اولین‌باری است که توییتر از زمان توقف کار برنامه‌های شخص ثالث خود، در این رابطه اطلاع‌رسانی می‌کند.
 
هنگامی که برخی از برنامه‌های شخص ثالث توییتر در هفته گذشته غیرقابل‌استفاده شدند، در ابتدا تصور می‌شد که ممکن است نوعی باگ باعث قطع‌شدن آن‌ها شده باشد. تنها محبوب‌ترین کلاینت‌های توییتر تحت تأثیر قرار گرفته بودند و دسترسی آن‌ها به APIهای تو‌ییتر مسدود شده که این امر شاید نشان‌دهنده یک خطای داخلی بود. اما اکنون مشخص شده که تو‌ییتر عمداً چنین تصمیمی گرفته است.
 
چند روز قبل، نشریه The Information براساس پیام‌هایی از کانال اسلک توییتر اطلاع داده بود که این شرکت از قطعی این سرویس‌ها آگاه بوده و درواقع خودش عامل این اتفاق است.
 
واکنش یکی از کلاینت‌های توییتر
درحالی‌که بیانیه توییتر، این شک و تردید را تأیید می‌کند که شبکه اجتماعی عمداً کاربران را از دسترسی به برنامه‌های شخص ثالث منع کرده است، در آن هیچ لینکی به قوانینی که اشاره شده وجود ندارد و همچنین اطلاعات مهمی درباره این موضوع منتشر نکرده است. بااین‌حال، کلاینت‌های دیگری مانند Albatross و نسخه iOS Fenix، همچنان بدون مشکل کار می‌کنند و کاملاً مشخص نیست که این برنامه‌ها در مقایسه با Tweetbot و Twitterrific چه کاری انجام می‌دهند.
 
«پل حداد»، یکی از خالقان Tweetbot به ورج می‌گوید: «ما هنوز چیزی از توییتر نشنیده‌ایم. اگر قانون دیرینه‌ای وجود دارد که ما ناآگاهانه آن را در بیش از 10 سال گذشته زیر پا گذاشته‌ایم، مایلیم بدانیم که چیست تا در‌صورت امکان بتوانیم آن را رعایت کنیم.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.