رسانه‌های اجتماعی

April 21, 2023
7:20 جمعه، 1ام اردیبهشتماه 1402
کد خبر: 144787

حذف توییتر از پلتفرم تبلیغاتی مایکروسافت؛ ایلان ماسک تهدید به شکایت کرد

طبق بیانیه مایکروسافت، توییتر از تاریخ ۵ اردیبهشت ماه، در پلتفرم تبلیغاتی این شرکت حضور نخواهد داشت.
 
مایکروسافت به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد از هفته آتی، توییتر را از پلتفرم تبلیغاتی خود حذف نماید. این تصمیم پس از آن گرفته می‌شود که توییتر دسترسی رایگان به API خود را از دسترس خارج کرده است و مبلغ زیادی را برای اشتراک ماهانه درخواست می‌کند. ایلان ماسک در پاسخی متقابل، مایکروسافت را تهدید به شکایت و اقدامات قانونی کرده است.
 
حذف توییتر از پلتفرم تبلیغاتی مایکروسافت چه عواقبی دارد؟
توییتر در تصمیمی جنجالی، نحوه دسترسی به API خود را تغییر داده و با ارسال ایمیل به کاربران خود، تعرفه‌های جدیدی را برای این خدمات، ارائه کرده است. طبق دستورالعمل جدید توییتر، حساب‌های کاربری سازمانی و موسسه‌های تحقیقاتی باید مبلغ ۴۲ هزار دلار در ماه را برای استفاده از واسط برنامه‌نویسی کاربردی شبکه اجتماعی مذکور، پرداخت نمایند.
 
اقدام اخیر توییتر، نارضایتی بسیاری از کاربران و سازمان‌ها را در پی داشته است؛ زیرا اغلب آنها توان پرداخت چنین مبلغی را ندارند و مجبور به تعطیل کردن سرویس‌های خود خواهند بود. با این حال مشخص است که مایکروسافت، مشکلی در تامین هزینه‌ها ندارد؛ در نتیجه حذف توییتر از پلتفرم تبلیغاتی این شرکت، اقدامی برای اعلام نارضایتی و جلب نظر رسانه‌ها بوده است.
 
در بیانیه مایکروسافت، اشاره شده است که از تاریخ ۵ اردیبهشت ماه، پویش‌های تبلیغاتی هوشمند با پشتیبانی از چند پلتفرم، دیگر شامل توییتر نخواهند شد. همچنین «مرکز بازاریابی دیجیتال» دیگر از توییتر پشتیبانی به عمل نخواهد آورد؛ در نتیجه کاربران دیگر نمی‌توانند از طریق سرویس رایگان مدیریت شبکه‌های اجتماعی مایکروسافت، به اکانت توییتر خود دسترسی داشته باشند؛ اما هنوز امکان استفاده از سایر پلتفرم‌ها مثل فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین، وجود خواهد داشت.
 
 
 
ایلان ماسک در پی تصمیم اخیر مایکروسافت، OpenAI را متهم به استفاده غیرقانونی از داده‌های توییتر برای تعلیم هوش مصنوعی ChatGPT کرده است. شایان ذکر است که ماسک یکی از هم‌بنیان‌گذاران OpenAI در سال ۲۰۱۵ محسوب می‌شود؛ اما پس از چند سال، این شرکت را ترک کرد و به‌تازگی اعلام کرده است که قصد دارد رقیبی برای آن ایجاد کند. در سوی دیگر مایکروسافت توانسته است با سرمایه‌گذاری در شرکت مذکور، قراردادهای مختلفی را بدست آورد و از فناوری‌های آن در محصولات گوناگون خود از جمله بینگ، استفاده نماید.
 
توییتر از زمان روی کار آمدن مدیریت جدید، نیمی از هزار تبلیغ‌کننده خود را از دست داده است و حذف آن از پلتفرم تبلیغاتی مایکروسافت، می‌تواند عواقب ناخوشایندی را برای این شرکت در پی داشته باشد. مایکروسافت از اظهار نظر پیرامون توییت ماسک و اقدامات جدید، خودداری کرده است. اکنون باید دید که آیا ماسک در تصمیم خود جدی خواهد بود یا تنها تهدیدی توخالی انجام داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.