اپراتورها

باندپهن

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

تلفن همراه

خبر اول

فناوری

December 9, 2023
11:22 شنبه، 18ام آذرماه 1402
کد خبر: 153745

مخابرات انگلیس ادعا می کند که پخش تلویزیونی زنده با MAUD را آغاز کرده است

ICTna.ir – گروه مخابراتی بریتانیا، BT، تحویل پخش همزمان، به کمک فناوری MAUD را اعلام کرده است که قرار است کیفیت و قابلیت اطمینان محتوای زنده را برای بینندگان بهبود بخشد و هزینه را برای پخش‌کنندگان و اپراتورهای شبکه کاهش دهد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در حالی که تحویل سنتی “unicast” شامل هر بیننده ای می شود که یک جریان اینترنتی اختصاصی داشته باشد، فناوری MAUD از “چند پخش” برای گروه بندی آن جریان منفرد در یک ترالفیک مشترک استفاده می کند.

نکته این است که قرار است این فناوری، کارایی ارائه محتوا را افزایش دهد،گفته می شود که فناوری MAUD تا 50 درصد از پهنای باند کمتری در طول رویدادهای پرترافیک استفاده می کند و مصرف انرژی را با استفاده از حافظه پنهان کمتر، کاهش می دهد.

هاوارد واتسون، مدیر ارشد امنیت و شبکه در گروه BT در این زمینه گفت: MAUD یک پیشرفت بزرگ در نحوه ارائه محتوا از طریق اینترنت است. MAUD که در آزمایشگاه‌های پیشرو در جهان در پارک آداسترال در سافولک توسعه یافته است، می‌تواند راه‌حلی کلیدی برای مدیریت بارهای ترافیکی روزافزون باشد. این فناوری با ترکیب جریان‌های جداگانه، تصویر قابل‌اعتمادتر و ثابت‌تری ارائه می‌دهد، مهم نیست مشتریان از طریق Wi-Fi، فیبر یا شبکه‌های تلفن همراه تماشا می‌کنند.

پائولو پسکاتوره، بنیانگذار PP Foresight هم در این خصوص می‌گوید: چه در یورو یا یوروویژن، چه بازی‌های پرترافیک و چه کنسرت‌هایی از گلستونبری، داده‌ها نشان می‌دهد که مخاطبان هنوز هم برای تجربه زنده حتی در دوره درخواستی و با پرداخت اشتراک، ارزش قائل هستند. با ورزش‌ها و رویدادهای زنده که تقاضای شبکه را به اوج می‌رساند، دیدن نوآوری که تضمین می‌کند محتوای زنده با کیفیت بالا و ممتاز می‌تواند به گسترده‌ترین مخاطبان ممکن در انواع مختلف دستگاه‌ها برسد، و به شیوه‌ای که از نظر زیست‌محیطی به طور فزاینده‌ای پایدار می‌شود امکان‌پذیر باشد، بسیار عالی است. ”

MAUD توسط تیم تحقیقاتی تحویل محتوا در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی BT، مستقر در پارک آداسترال در سافولک توسعه داده شد.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.